Centar za lokalnu samoupravu (CLS) saopštio je danas da je "diskontinuitet sa svim ranijim planovima, ali, pre svega, previd kolosalnih razmera, predstavlja to što aktuelni Plan generalne regulacije šinskih sistema predviđa da dve buduće linije metroa zaobilaze Prokop".
„U modernoj istoriji planiranja Beograda, Prokop i metro su uvek bili vezani projekti“, naglasio je CLS čiji direktor je Nikola Jovanović.
Kako je navedeno, „kada je ranih sedemdesetih godina odlučeno da vremenom Prokop preuzme deo uloge glavne železničke stanice, računalo se da će velika država nastaviti ekonomski rast i u potpunosti stati iza ovog projekta, ali i da će kod Prokopa biti čak dve metro linije“.
„Ukoliko uzmemo u obzir trenutne železničke projekte sa zatvorenom finansijskom konstrukcijom, brzu prugu ka Nišu i Subotici, BG:VOZ za Batajnicu, Resnik i Ovču, obnovu pruge Beograd – Bar, uspešnu liniju regionalne železnice za Vršac, Prokop sa metroom može imati približno 20-30 hiljada putnika dnevno. To je dovoljno za isplativost podzemne metro stanice“, naveo je CLS.
Međutim, kako je naglašeno, „bez metroa, Prokop može imati svega oko 6.000 putnika dnevno i to nakon završetka trenutnih železničkih projekata“.
„U prevodu, metro bez Prokopa bi definitivno obesmislio novu glavnu železničku stanicu, doveo u pitanje isplativost obnove železnice koja je u toku, a Beograđanima onemogućio lak i jednostavan pristup medjugradskim i medjunarodnim vozovima“, upozorio je CLS.
BONUS VIDEO Vesić na Makišu: Radovi za izgradnju metroa teku po planu
Pratite nas i na društvenim mrežama: