Iako je ugovorom koji su privatni prevoznici sklopili sa beogradskim vlastima regulisano da dva puta godišnje po osnovu rasta troškova može da se koriguje cena njihove usluge, zahtev iz septembra prošle godine prihvaćen je tek u martu, dok martovski još nije razmatran uz obećanje da će to biti učinjeno na prvoj narednoj sednici gradske vlade.
Oko 40 odsto vozila u javnom gradskom prevozu potiče iz privatnih preduzeća. Ona tu uslugu vrše na osnovu ugovora sklopljenog po Zakonu o javno-privatnom partnerstvu a njime je predviđeno da se dva puta godišnje, u martu i septembru cena usluge usklađuje sa rastom troškova.
U strukturi, cenu koja je ugovorena čine četiri parametra – cena evrodizela, prosečna bruto zarada, vrednost evra i rast cena na malo odnosno stopa inflacije. Najveći udeo ima cena goriva, učestvuje sa više od 35 procenata, plate “vuku” 30 odsto dok preostali parametri ulaze sa 17 i 18 procenata. Kada se ukupni troškovi po toj formuli uvećaju za više od pet odsto, stiču se uslovi za podnošenje zahteva za korekciju cene usluga, precizirano je ugovorom.
„To nije povećanje cene, već njeno izravnjavanje i do septembra prošle godine sve je funkcionisalo normalno, išlo je po automatizmu. Međutim, zahtev iz septembra, koji je trebalo da se primenjuje već od oktobra, prihvaćen je tek u martu, kada smo mi već stekli pravo da podnesemo novi zahtev za povećanje od 10,34 odsto. To još nije došlo na dnevni red. U međuvremenu, drastično su porasli troškovi, nakupilo se i to su već jako ozbiljni iznosi“, kaže za Danas Drago Tošić, direktor Konzorcijuma privatnih prevoznika.
Opširnije pročitajte na sajtu Danasa.
BONUS VIDEO: Pukao tender za nabavku gradskih vozila,a raspisano dva tendera za promociju prevoza