Grupa aktivista pokrenula je inicijativu "Po meri metro" koja za cilj ima da se pre usvajanja Plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, trasa prve linije metroa izmesti sa prostora Beograda na vodi na železničku stanicu Prokop i Klinički centar Srbije, kao i da se predvidi izgradnja kraka metroa ka naseljima Cerak, Vidikovac i Petlovo brdo.
Predstavnik inicijative „Po meri metro“, Miloš Vučković, izjavio je za N1 da trenutni plan metroa zapravo nije loš, ali da može da se poboljša kako bi bio po meri građana.
„Radi se o stanici kod Gazele, tj. na spoju Bulevara vojvode Mišića i Savske ulice, i mi predlažemo da se ona zapravo prebaci na novu glavnu železničku stanicu Prokop. Trasa bi nastavila dalje preko auto-puta do Kliničkog centra, i onda bi se vratila pored Palate pravde na svoju trasu“, objasnio je on.
Istakao je da to nije ideja nekih entuzijasta koji su to „crtali u svoja četiri zida“, već da se radi o varijanti rešenja prve linije metroa koju su planeri Urbanističkog zavoda predložili u Planu generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu.
„Smatramo da je potrebno da prva linija metroa pokrije glavnu železničku stanicu koja trenutno možda i nije aktuelna, ali završetkom brze pruge od Novog Sada ka Beogradu, svakako će biti bitna i građanima Srbije, kao i to da se pokrije najveća bolnica u Srbiji koja obavi milion pregleda godišnje“, poručio je Vučković.
On je podsetio da će se za izgradnju metroa u glavnom gradu zadužiti Srbija, i da bi u javnom interesu bilo da ne samo građani Beograda, već i građani koji će otplaćivati metro imaju neku direktnu korist od njega.
Pored izmeštanja trase prve linije metrao na glavnu železničku stanicu i Klinički centar, inicijativa „Po meri metro“ zalaže se i za krak prve linije ka naseljima Cerak, Vidikovac i Petlovo brdo.
„Ta trasa je bitna zato što se u tom delu grada nalazi 70.000 stanovnika. Mi samo predlažemo da se predvidi krak, trenutno ne bi bio građen, ali da se prilagodi stanica u Trgovačkoj ulici, gde bi moglo pre ili kasnije da se obavi račvanje i gde bi metro faktički mogao duž Ibarske magistrale da ide i da pokrije ta naselja koja su zapravo i planski građena poslednjih 40, 50 godina da bi bila pokrivena metroom“, objasnio je Vučković.
Na pitanje kakav je stav inicijative o izgradnji depoa na Makiškom polju, Vučković je rekao da sam depo i dva kilometra površinske trase metrao na tom prostoru nisu sporni, jer se tu već nalazi ranžirna železnička stanica sa 40 koloseka.
Vučković je pozvao građane da ih zaprate na društvenim mrežama i uključe se u rad inicijative, ističući da je jedan od problema sa kojima se suočavaju veliki skepticizam među ljudima koji jednostavno ne veruju da će izgradnja metroa početi, iako sve ukazuje da će prvi radovi početi već na jesen ove godine.
On je podsetio da je bio i deo građanske inicijative „Vratimo trolu 28“ koja je sa uspehom ostvarila svoj cilj. Tada su, kako je rekao, ostvarili kontakt sa pojedinim donosiocima odluka u gradu i nadaju se da će im to olakšati komunikaciju u predstavljanju ciljeva inicijative „Po meri metro“.
„Ideja je da dobijemo bolji metro, po meri građana“, poručio je Vučković.
Pratite nas i na društvenim mrežama: