Foto: Ministarstvo finansija

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić prisustvovao je danas prvom sastanku srpsko-ruskog naučnog i tehnološkog saveta za implementaciju projekta „Beogradski dijametri” u hotelu „Hilton” na kojem je bilo reči o razvoju gradske železnice i unapređenju mreže šinskog sistema saobraćaja u Beogradu, saopštio je Beoinfo. Podsetimo, naš portal je već ranije najavio da će doći do dogovora između srpske i ruske stranke.

Vesić je rekao da je projekat Bg voz jedan od dva najznačajnija projekta u Beogradu, te da se šinski podsistem priželjkuje u Beogradu već decenijama.

Pročitajte još...

„Nažalost, ovo je grad koji nije imao sreću da u prošlom vremenu dobije metro, kao što je to slučaj sa nekim manjim gradovima. Nama je osnovni podsistem javnog prevoza autobuski podsistem. Jasno je da većina naših problema u transportu i prevozu potiče od toga i zato prelazimo na šinski podsistem. To je revolucija koja se priželjkuje u Beogradu već decenijama. Ove godine su zato važne, jer pravimo novi Beograd, Beograd za naredni vek u kome će živeti naši potomci i koji će imati manje problema nego što ih mi imamo sada“, istakao je Vesić.

Кada se jednog dana bude pominjala istorija Beograda, ovo vreme će biti poznato po rešavanju najvećeg broja infrastrukturnih problema koje smo zatekli, naveo je Vesić i dodao da se to ne odnosi samo na metro i Bg voz već i na obilaznicu oko Beograda i mnoge druge infrastrukturne probleme koji decenijama opterećuju grad.

Vesić je pojasnio da su Bg voz i metro potpuno dva različita projekta koji čine jedinstvenu celinu, ali se razvijaju potpuno odvojeno.

„Kada je u pitanju metro, gradićemo prve dve linije. Prva će imati 21,1 kilometar, a druga 19,2 kilometra. I jedna i druga će imati po 21 stanicu, a projektujemo i treću liniju. Prva linija je Makiš – Mirijevo, druga Železnička stanica ‘Zemun’ – Mirijevo, a treća Blok 72 – Banjica 2. Trebalo bi da treća linija ima 20,8 kilometara i 21 stanicu. U ovom trenutku smo fokusirani na prve dve linije – prva će biti gotova 2028. godine, a druga 2030. Te dve linije će učiniti metro funkcionalnim, a punu upotrebljivost će imati kada se izgradi i treća linija“, pojasnio je Vesić.

Foto: TANJUG/ MINISTARSTVO FINANSIJA

Govoreći o Bg vozu, Vesić je istakao da je on posebno značajan zbog toga što će povezati centar grada sa prigradskim opštinama.

„Posebno insistiram na tome da Beograd ne može da bude jedinstven i funkcionalan grad sve dok svaki deo grada ne bude transportno i saobraćajno povezan sa centrom grada. Sugrađani u udaljenim delovima grada sada žive izdvojeno kao da ne pripadaju Beogradu. Mi moramo da damo dodatni doprinos kako bi oni bili saobraćajno povezani sa centrom grada. Bg voz se naslanja na postojeću železničku infrastrukturu, tako da ne pravimo novu železnicu, već koristimo postojeću i dograđujemo je zajedno sa Železnicama Srbije i Vladom Srbije kako bi ona bila stavljena u funkciju gradske železnice. Nedavno smo usvojili Zakon o metrou i gradskoj železnici“, kazao je Vesić.

Кada je u pitanju prigradska železnica, ona danas postoji u Beogradu, tako da imamo dve gradske linije Batajnica – Ovča (31,3 kilometra) i Resnik – Ovča (36 kilometara) i dve prigradske linije Mladenovac – Ovča (62 kilometra) i Lazarevac – Ovča (68 kilometara), naveo je Vesić.

„Te dve prigradske linije nisu potpuno funkcionalne – imaju mali broj polazaka, na jednoj liniji sedam, a na drugoj tri dnevno. Ako želimo da ovi delovi grada budu povezani, treba da imaju bolju dinamiku. Trenutno imamo 197 kilometara gradske železnice, ukupno 104 polaska, a plan je da, kada projekat Bg voz završimo, imamo 223 kilometra, 76 stanica i 500 polazaka. Tada će ova železnica biti u funkciji. Planiramo dve nove linije Železnik – Кaraburma (14 kilometara) i Surčin – Obrenovac (24 kilometra), a u planu je i rekonstrukcija postojećih linija, naročito prema Lazarevcu i Barajevu, odnosno Sopotu i Mladenovcu“, rekao je Vesić.

Podsetimo, portal Nova.rs nedavno je otkrio da će se u posao oko izgradnje metroa u Beogradu, pored Francuza i Kineza, uključiti i Rusi, koji bi trebalo da rade pristupne saobraćajnice do metroa. Kako je tada izvestio naš portal, njihov ulazak u posao, kao i u slučaju Kineza i Francuza, biće ozvaničen još jednim međudržavnim sporazumom. To znači, da se posao sklapa direktnom pogodbom sa Rusima, bez tendera odnosno mogućnosti da se izabere najpovoljnija cena.

Prema saznanjima Nova.rs informaciju da u posao izgradnje metroa ulazi Rusija, saopštio je ranije zamenik gradonačelnika Goran Vesić na sastanku koji je organizovao sa pojedinim predsednicima beogradskih opština prošle sedmice.

„Glavna tema je bila eksproprijacija zemljišta na trasi budućeg metroa ali im je rečeno da će sledeće nedelje u Hiltonu biti i prezentovan međudržavnog sporazuma Srbije i Rusije za gradnju metroa“, naveo je ranije izvor Nova.rs.

Javni prevoz u Beogradu biće oslonjen na šinski sistem

Prema njegovim rečima, Bg voz i gradska železnica ne predstavljaju samo infrastrukturni razvoj Beograda, već se na taj način podiže i kvalitet života građana.

„To znači da će zemlja u prigradskim opštinama biti mnogo vrednija, a samim tim biće i više investicija. Da napomenem i to da je od Vukovog spomenika do železničke stanice u Lazarevcu potrebno 63 minuta, a danas kolima ili autobusom ne možete da stignete za to vreme. Ovi vozovi će biti brži, bolji i češći, a to znači da se podiže kvalitet života ljudi, što i jeste suština“, naveo je Vesić.

Goran Vesić Foto:Filip Krainčanić/Nova.rs

Zamenik gradonačelnika je istakao i to da bi trebalo da se uskoro pusti u rad brza pruga Beograd – Novi Sad i prema Subotici, kao i to da će, kada se napravi linija Bg voza od železničke stanice u Zemunu do aerodroma u Surčinu, moći da se stigne do aerodroma bez korišćenja automobila.

„Naročito smo srećni jer razvijamo projekat Bg voz. Beograd će kroz projekat Bg voz i još nekoliko projekata koje finansira Vlada Srbije dobiti više od šest milijardi evra. Кada 2030. budemo imali završen Bg voz – prve dve linije metroa, naš osnovni podsistem biće šinski. Pored toga, u planu je širenje mreže tramvaja i kupovina novih, što znači da će autobusi u Beogradu biti samo pomoćno sredstvo prevoza. Građani će tada moći da se prevoze brzo i tačno na vreme. Bg voz je i danas najtačniji, najefikasniji i najbolji prevoz, koji je daleko od onog nivoa koji treba da ima jedna gradska železnica“, rekao je Vesić.

On je u zaključku naveo da je Moskva unapredila gradsku železnicu pre nekoliko godina, te da su njena iskustva Beogradu dragocena.

Projekat nastao u razgovorima sa Vučićem i Brnabić

Ambasador Ruske Federacije u Srbiji Aleksandar Bocan-Harčenko istakao je da ovaj projekat zaslužuje da ima podršku Ruske Federacije.

„Projekat je nastao u razgovorima potpredsednika Ruske Federacije Jurija Borisova sa predsednikom Aleksandrom Vučićem i predsednicom Vlade Anom Brnabić u okviru međuvladinih komiteta za saradnju između Rusije i Srbije. Što se ambasade tiče, uvek možete računati na našu podršku tokom realizacije i implementacije ovog projekta. On se potpuno uklapa u plan razvoja Beograda, saobraćaja, a veliko je dostignuće i to što ima privredni i ekonomski značaj, kao i izraženu humanitarnu, ljudsku dimenziju“, rekao je Bocan-Harčenko.

Prezentacije su održali Sekretarijat za javni prevoz, JКP „Beogradski metro i voz” Saobraćajni fakultet i Saobraćajni institut CIP.

Događaju su prisustvovali i pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović, predsednici prigradskih beogradskih opština koje će biti u sistemu Bg voza, kao i predstavnici Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar