Stari savski most

Arhitekta Bojan Kovačević izjavio je u emisiji Dan uživo da "ne sme ni da zamisli kakve će biti gužve u periodu kada bude srušen Stari savski most i dok traje izgradnja novog". "Jedina stvar koja je nedvosmisleno jasna su katastrofalne gužve u beogradskom saobraćaju", istakao je Kovačević.

Podsetimo, na dnevnom redu skupštine bio je zajam za rušenje Starog mosta na Savi, kod Beograda na vodi, i izgradnju novog.

On je ocenio da izjava ministra građevine Gorana Vesića da ovaj most neće biti uništen i da će mu biti „nađena namena“ predstavlja “očnu mazalicu“.

„Gde će naći funkciju i gde će naći smisao ta konstrukcija mosta“, zapitao je on.

Na pitanje da li Stari savski most može još da izdrži dinamični saobraćaj odgovara: „Saobraćaj u Beogradu je takav da sve mora da izdrži, jer – mora, a ovako ne bi trebalo da funkcioniše. Ono što znam pozdano je da su Nemci ovaj most napravili na drvenim šipovima pobodenim u dno Save, i on ne može da dobije dodatne spoljne trake. Mađutim, saobraćaj toliko narasta, da ne može biti pitanje ovog Starog savskog mosta da li može da izdrži, jer ‘saobraćaj vrišti na raznim stranama u Beogradu, ne samo ovde’“.

Navodi da se mostovi kalendarski prave retko, a da je rušenje mosta da bi na tom mestu bio sagrađen drugi, većeg kapaciteta – samo po sebi dovoljno sumnjivo.

„To nije jedini i glavni most. Da je jedini i glavni, pa da razumete da naprosto ne može više da funkcioniše. Beograd čeka neke druge mostove na drugim adresama po nekoliko decenija… Šta će se desiti kada se krene u demontažu ovog mosta, a ne bude pušten novi? Na šta će tek onda ličiti saobraćaj preko Gazele i Brankovog mosta“, zapitao je Kovačević.

Ukazuje da se najstariji most u Parizu zove Novi most i da je urađen u 17. veku. On je bio nazvan „novim“, jer je prvi most koji na sebi nije imao zgrade, kao što je bila praksa vekovima unazad.

„Mostovi vrlo dugo traju i simbolišu nešto kroz više generacija“, istakao je gost N1.

Ocenjuje da je Stari savski most simbol Beograda, jer nas samim svojim oblikom vraća u istoriju.

„Problem sa novim mostom na mestu ovog mosta je što projektnim nalogom, i taj novi most ima veliki luk. Valjda da bi podsećao na ovaj, a gradski most treba da ima što niži profil, da sa jedne obale gledate na drugu, a ne da gledate lukove konstrukcija“, rekao je Kovačević.

Objašnjava da se odustalo od ideje gradnje „mosta blizanca“ koji bi bio sagrađen pored postojećeg, jer bi pristup mostu morao da bude drugačiji i veći. Kovačević ističe da je sada irelevantno šta Beograđani misle o ovoj temi, kao i da je vlast čvrsto odlučna da ga sruši, i sagradi novi most.

BONUS VIDEO: Savski most – sprema se rušenje i izgradnja novog: Aktivisti rešili da ga odbrane

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare