Miroslav Aleksić, poslanik NPS, upitao je potpredsednika Vlade Aleksandra Vulina da li je tačno da je učestvovao u organizaciji bekstva iz Milana u Moskvu ruskog državljanina koji je optužen za trgovinu balističkim oružjem, krijumčarenje osetljive vojne opreme, nafte iz Venecuele u Rusiju… On je naveo da je pomenutom Rusu skinuta nanogica, da mu je BIA izradila falš papire, te da je preko Estonije, avionom Er Pinka stigao do Rusije. Letelice kompanije Željka Mitrović prizemljene su nakon istrage Evropske organizacije za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA), a zbog sumnje da su prevozile sumnjiv teret, između ostalog i lice koje je na poternici.
Miroslav Aleksić imao je zapažena izlaganje u Skupštini Srbije, tokom kojeg mu je dobacivao Aleksandar Vulin, koga je zbog upadica opomenula Marina Raguš, predsedavajuća parlamenta.
Ali, Aleksić je nastavio sa izlaganjem.
“Gospodine Vulin, smejete se.. Juče ste govorili o Patruševu, vašim sastancima u Moskvi, pa bih hteo da vas pitam da li je tačno da dok ste bili šef BIA, da ste zajedno sa Srđanom Lolićem, direktorom Putnik AD, koga je privatizovao jedan ruski tajkun, organizovali bekstvo ruskog državaljanina iz Milana u Moskvu”, upitao je Aleksić.
On je potom ispričao da je taj ruski državljanin optužen za trgovinu balističkim oružjem, krijumčarenje osetljive vojne opreme, tehnolgije dvostruke namene, krijumčarenje nafte iz Venecuele za Rusiju pod sankcijama…
“Bio je u Milanu u kućnom pritvoru, kažu da je deo BIA izradila falš papire i da je sa skinutom nanogicom, preko Hrvatske i Bosne stigao za Srbije. Zatim je preko Estonije, avionom avio kompanije Pink preko Estonije odleteo za Moskvu. Kažu da je Srđan Lolić posle toga dugo bio u bekstvu sve dok se vi niste sastali sa tim istim Patruševim sreli i garantovali bezbednost u Srbiji, pa se sad on ovde slobodno kreće. Kažu da je Pinku zbog toga oduzeta kasnije dozvola za letenje“, naveo je Aleksić.
Inače, avioni dve avio kompanije čiji je suvlasnik Željko Mitrović – Air Pink i Air Emeralds, uz letelice firme Star Fly Wings su prizemljeni nakon istrage Evropske organizacije za bezbednost vazdušnog saobraćaja. Predstavnici EASA su na sastanku sa nadležnima u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva izneli sumnje da su firme Mitrovića i Petrovića falsifikovale dužinu letenja i time izbegavale redovne servise, smanjivale troškove i tako zarađivale milione evra. Jer, obavezni servisi i zamena delova aviona su veoma skupi, a njihovo izbegavanje i odlaganje može troškove za flotu od 19 aviona na godišnjem nivou da smanji i za više miliona evra.
Takođe, sumnja se da su te avio-kompanije prevozile sumnjiv teret, oligarhe iz Rusije bliske režimu Vladimira Putina, od kojih se, kako se pretpostavlja, jedan nalazi i na međunarodnoj poternici. I upravo bi to mogao da bude ruski krijumčar o kome je govorio Aleksić. U EASA su sumnjali i da su posade, pre svega piloti, ove tri kompanije upravljali avionima duže nego što je to dozvoljeno.
Inače, nakon ovog skandala kompanija “Er Pink” promenila je naziv u “Imperialjet. isto vreme došlo je do promena i u vlasničkoj strukturi, u kojoj formalno više nema Željka Mitrovića i Pink media grupe. Međutim, među vlasnicima, kako se vidi u bazi stvarnih vlasnik, je sada jedan od direktora u najmanje četiri Mitrovićeva preduzeća, a na spisku je i jedna nemačka firma.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare