Aleksandar Antić, Aleksandar Vučić Foto: Amir Hamzagić/Nova.rs

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvuje danas u Rumi svečanom otvaranju novog autoputa u punom profilu od Rume do Šapca, u dužini od 24,6 kilometara. "Auto-put će biti otvoren danas u 18 časova i biće besplatan do Nove godine. Potom će biti od Beograda do Šapca za manje od 1,5 evra, tačnije za 150 dinara. Sama deonica Ruma Šabac je 100 dinara, a Šabac- Beograd 270 dinara. A 170 dinara Beograd - Ruma.", najavio je Vučić.

Predsednik će se zajedno sa predstavnicima medija provozati autobusom novim autoputem i svečano ga otvoriti za saobraćaj.

Otvaranju prisustvuju i ministar saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Goran Vesić, ministar unutrašnje i spoljne trgovine Tomislav Momirović, ministar policije Bratislav Gašić, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić, predstavnici izvođača azerbejdžanskog Azvirta, kao i predstavnici Rume i Šapca.

Foto: Amir Hamzagić/Nova.rs

Predsednik Vučić prisustvuje prezentaciji projekta auto-puta Ruma – Šabac sa mostom preko Save, a potom će obići auto-put i štandove sa lokalnim proizvodima, nakon čega će se voziti autobusom do kraja mosta preko Save.

Ukupna dužina auto-puta od Rume do Šapca sa mostom preko Save, koja se pušta u saobraćaj iznosi 24,6 kilometara. Deonica autoputa od Rume do Šapca ima šest nadvožnjaka, osam mostova i tri petlje – Ruma, Hrtkovci i Drenovac.

Ovaj auto-put ima tri naplatne stanice i to su: naplatna stanica „Ruma“ sa 11 prolaza u oba smera, naplatna stanica „Hrtkovci“ sa pet prolaza u oba smera i naplatna stanica „Šabac“ sa osam prolaza u oba smera.

Radovi na trasi auto-puta počeli su u aprilu 2021, a završeni su u oktobru 2023. godine pre Ugovorom definisanih rokova. U izgradnju auto-puta ugrađeno je 305.000 tona asfalta, 136.210 kubika betona, 2.466.000 kubika materijala u nasip, 16.074 tona armature i postavljeno je 116,036 metara odbojne ograde.

Pročitajte još

Trasa auto-puta Ruma – Šabac zaobilazi naselja Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, čime se ova mesta rasterećuju od teškog teretnog saobraćaja.

Ispred Hrtkovaca izgradjen je nadvožnjak sa petljom, gde se auto-put ukršta sa državnim putem IB reda br.20.

Most preko Save dug je 1.350 metara (m), sastoji se iz glavne mostovske konstrukcije dužine 605 m, leve prilazne konstrukcije 310,5 m, desne prilazne konstrukcije 439,5 m, kao i produžetka mostovske konstrukcije u dužini od 1.010 m. Ukupna dužina ovog mosta sa produžetkom iznosi 2.365 m.

Most preko Save, raspona iznad plovnog puta od 155 m, sa 182 stuba i 599 izvedenih šipova, spojen je 25. jula 2022.godine. Ukupna dužina deonice Ruma – Šabac – Loznica je 78 kilometara, a ceo projekat podeljen je na tri deonice i to – Deonica 1 auto-put Ruma – Šabac, Deonica 2 most preko reke Save i Deonica 3 brza saobraćajnica Šabac – Loznica.

Na celoj ovoj deonici predviđena je izgradnja 56 objekata od toga 54 mosta, kao i izgradnja osam raskrsnica (pet kružnih i tri denivelisane), ali i tri petlje u Rumi, Hrtkovcima i Drenovcu.

Aleksandar Antić, Aleksandar Vučić Foto: Amir Hamzagić/Nova.rs

Preostali deo trase Deonice 3, brza saobraćajnica od Šapca do Loznice, dužine 53,88 kilometara, još je u izgradnji. Brza saobraćajnica Ruma – Šabac – Loznica, u celini bi trebala da se završi do kraja 2024. godine.

Komercijalni ugovor za izgradnju auto-puta Ruma – Šabac i brze saobraćajnice Šabac – Loznica potpisan je 19. novembra 2019. sa azerbejdžanskom kompanijom Azvirt koja je radila na njegovoj izgradnji sa domaćim podizvođačima.

Potpisivanju ugovora sa kompanijom iz Azerbejdžana prisustvovao je tada i predsednik Srbije Aleksandar Vučić otvaranjem ove deonice od Rume do Šapca, Mačva i Srem dobijaju novu perspektivu, a brzom saobraćajnicom od Šapca do Loznice, ovaj kraj imaće bolju vezu sa Zapadnom Srbijom i Republikom Srpskom.

Aleksandar Antić, Aleksandar Vučić Foto: Amir Hamzagić/Nova.rs

Ovaj značajan infrastrukturni projekat približava Mačvu, Loznicu i Podrinje sa Novim Sadom i Beogradom, gde će se od Šapca do Beograda stizati za 40 minuta. Petlja Ruma spaja auto-put Ruma – Šabac sa budućim Fruškogorskim koridorom, kao i sa postojećim auto-putem E-70 Beograd-Šid.

Izgradnjom Fruškogorskog koridora, koji će se “naslanjati” na ovaj projekat, od Rume do Novog Sada, stizaće se za 20 minuta.

Ovaj put je inače i najkraća veza između Beograda i Novog Sada sa BiH i Republikom Srpskom preko graničnog prelaza Badovinci (Pavlovića ćuprija) i dalje prema Bijeljini ili prelaza Trbušnica kod Loznice.

BONUS VIDEO PROVERAVAMO: Kako vozači ulaze u suprotan smer na auto-putu?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar