Spskoj železnici juče je predat brzi voz koji će saobraćati na pruzi Beograd - Novi Sad - deonici pruge Beograd - Budimpešta. Za sada se ne zna kada će profunkcionisati železnički saobraćaj između dva glavna grada, a poslednje procene su - ne pre 2024.
Kako piše portal Vojvođanskog istraživačko-analitičkog centra, Vlada Mađarske, nakon sudske presude, u obavezi je da objavi ugovor o izgradnji deonice brze pruge Beograd-Budimpešta kroz Mađarsku, čiji su detalji proglašeni tajnim na 10 godina, prenosi N1.
Pretpostavlja se da su razlozi za to, kako prenosi ovaj portal, ti što je ugovor štetan po građane i budžet Mađarske ali od koristi za ljude bliske premijeru Viktoru Orbanu. Novinari u Srbiji su ranije tražili na uvid Opšti ugovor za rekonstrukciju pruge Beograd-Budimpešta, međutim rečeno im je iz kompanije, koja je sa srpske strane zadužena za ovaj projekat, da on sadrži “službene i poslovne tajne“.
„Ovih dana bi trebalo da istekne rok u kojem Vlada Mađarske mora da objavi taj ugovor. Onda treba da uslede procene , tumačenja i konkretni primeri gde je sve taj ugovor nepovoljan. Za sada se samo priča u javnosti da je cena izgradnje nekih deonica izuzetno visoka. Zatim da bi neke firme bliske prijateljima Orbana trebale da rade na tome. Da povučemo paralelu sa Srbijom, očigledno je da ceo taj ugovor nije kako treba, ali ćemo zbog toga što je Mađarska u EU saznati pre šta ne valja na toj drugoj deonici. Što se tiče Srbije, pitanje je da li ćemo uspeti sve da saznamo“, smatra Dalibor Stupar.
BONUS VIDEO: Brze pruge
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare