Sednica Vlade Srbije Foto:FoNet/Slobodan Miljević

Vlada Srbije na današnjoj sednici usvojila je predlog ministarke građevine, saobraćaja i infrastrukture Aleksandre Sofronijević, da se van snage stavi Zaključak o usvajanju Aneksa 5 rekonstrukcije pruge od Beograda do granice Srbije i Mađarske, saznaje Nova.rs.

O ovom Aneksu, Nova je juče pisala, a u ovom trenutku nije poznato ni šta se u njemu nalazi, ni koja je vrednost radova kojima se bavi.

Naime, rekonstrukciju železnice od Novog Sada do Subotice, odnosno državne granice (Kelebija), platili smo više od 1,2 milijarde dolara. Nakon pada nadstrešnice i tragične pogibije 16 ljudi na videlo su izašli brojni dokumenti, a osim objave Komercijalnog ugovora, otkriveno je i da su potpisana još bar četiri aneksa čija vrednost iznosi oko 87 miliona evra.

Međutim, kako smo pisali na Nova.rs, na sednici Vlade Srbije usvojen je Zaključak koji se odnosi na Aneks 5 ugovora, a nije poznato kada se to dogodilo.

Ipak, prema informacijama našeg portala, ministarka građevinarstva predložila je da se Zaključak povuče, a njen predlog je danas stavljen van snage.

„Predložila sam da se povuče Zaključak zbog celokupne situacije. On je usvojen, ali hoćemo da ga proverimo još jednom. Mislim da je to dobro“, rekla je ranije Sofronijević za Nova.rs.

17, April, 2025, Belgrade – The first session of the Government of the Republic of Serbia in the new term was held in the Government of Serbia. Aleksandra Sofronijevic. Photo: M.M./ATAImages

Ona ipak nije odgovorila na naše pitanje kolika je vrednost aneksa i na šta se on odnosi.

„Stvarno sada ne znam“, kaže Sofronijević za Nova.rs.

Podsećamo, za rekonstrukciju i modernizaciju železnice na deonici Novi Sad – Subotica – državna granica (Kelebija) potpisan je Komercijalni ugovor. Ugovor je sklopljen između Vlade Republike Srbije kao finansijera, koju je zastupala tadašanja ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, AD Infrastrukture železnica Srbije kao investitora, koga je zastupao tadašnji v.d. Direktor Miroljub Jevtić, i kineskih kompanija China Railway International Co.Ltd (CRIC) i China Communications Construction Company Ltd (CCCC) kao izvođača.

U tom dokumentu piše da je prihvaćeni ugovorni iznos za usluge i radove 1.162.810.000 dolara. Za toliko novca trebalo je da budu plaćene usluge, nabavka, izgradnja, isporuka i montaža svih elemenata potrebnih za rekonstrukciju deonice te železničke pruge, kao i radove na rekonstrukciji poddeonica Stanica Novi Sad i rekonstrukciju i izgradnju poddeonica Novi Sad – Subotica i Subotica – državna granica, a radi uspostavljanja dvokolosečne železničke pruge za kombinovani saobraćaj i za brzine do 200 kilometara na čas.

Foto:Đorđe Krstić/MGSI, Železnička stanica Nova Pazova

Međutim, iz prateće dokumentacije može se zaključiti da su sa kineskim kompanijama potpisana minimum četiri aneksa, koja su povećala ukupnu cenu za najmanje 86,9 miliona dolara.

Zbog finansijskih malverzacija na tom projektu vodi se istraga protiv 15 osoba, a u akciji Tužilaštva za organizovani kriminal uhapšeno je 13 osoba, među njima je bio i nekadašnji ministar građevinarstva Tomislav Momirović. Na spisku za hapšenje bio je i Goran Vesić, ali je u tom trenutku zbog zdravstvenih problema bio u jednoj privatnoj klinici, gde je i operisan. Svi uhapšeni su pušteni iz zatvorskog pritvora, a Momiroviću i Vesiću određena je mera kućnog pritvora.

***

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare