U Srbiji je u 2021. godini rekonstruisano 150 kilometara regionalnih pruga, a u 2022. godinu se ulazi sa radovima na rekonstrukciji i modernizaciji oko 300 kilometara pruga, saopštilo je danas preduzeće Infrastruktura železnice Srbije. Kako se navodi u saopštenju, reč je o regionalnim prugama Niš - Zaječar (108 km), Kumane - Banatsko Miloševo (28,5 km) i Novi Sad - Bogojevo (9,5 km staničnih koloseka).
U završnoj je fazi izgradnja pruge za velike brzine Beograd – Novi Sad (75 km), nedavno su počeli i radovi na izgradnji deonice od Novog Sada do Subotice (108 km), a privode se kraju i radovi na deonici međunarodnog železničkog Koridora 10 između Jajinaca i Male Krsne (68,8 km).
„Komercijalna eksploatacija brze pruge od Beograda do Novog Sada biće tehnički omogućena u martu 2022. godine, odnosno nešto duže od četiri i po godine od kako je početkom radova na tunelu Čortanovci počela izgradnja pruge za velike brzine“, navodi se u saopštenju.
Iz „Infrastrukture železnice“ navode i da su u septembru prošle godine počeli radovi na pruzi Niš – Brestovac (22,8 km) kao delu međunarodnog železničkog Koridora 10 između Niša i Preševa, a u oktobru i na izgradnji pruga od velikog međunarodnog značaja Subotica – Horgoš (26,6 km).
Istakli su i da je završen tender i u toku je razmatranje ponuda za izgradnju tunela Stalać – Đunis, na brzoj pruzi Beograd – Niš, dok tenderska procedura za modernizaciju pruge Niš – Dimitrovgrad i dalje traje, pa se naredne godine očekuje početak radova na tim projektima.
Ukupno je u proteklih sedam godina završena rekonstrukcija 227 kilometara magistralnih i 529 kilometara regionalnih pruga, a u toku je priprema dokumentacije za modernizaciju i rekonstrukciju još oko 720 kilometara magistralnih pruga u Srbiji, što treba da se realizuje u narednih nekoliko godina.
Bonus video: Transsibirska železnica – Sedmodnevno putovanje kroz osam časovnih zona
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare