Primedba Udruženja građana "Po meri metro" za južni krak je prihvaćena, pa će se u planove izgradnje beogradskog metroa uneti i račvanje trasa ka Ceraku, Vidikovcu, Labudovom brdu i Petlovom brdu, kaže za portal N1 Miloš Vučković iz ovog udruženja. Druga primedba koju je "Po meri metro" podneo tokom javnog uvida u plan izgradnje metroa - nije usvojena, a to je ona vezana za železničku stanicu Prokop i Klinički centar Srbije.
„Komisija za planove Grada Beograda je prihvatila našu primedbu na plan koja se odnosilo na to da kraj prve linije treba da prođe na pravcu od Ceraka preko Vidikovca do Petlovog brda i potom dole do Orlovače. To je prihvaćeno i biće uneto u plan da se gradi u nekom daljem periodu. Neće početi da se gradi sada kada za mesec dana krene gradnja prve linije metroa, nego će to biti uneto kao budući krak prve linije“, kaže za portal N1 Miloš Vučković.
Ta naselja, kaže, neće dobiti tramvaj, već – metro.
„Neka stoji u planovima da je usvojeno ono za šta smo se borili. Planirano je bilo da se tramvajska linija sa Banovog brda produži. Do tih naselja neće ići tramvaji, već linija metroa. Žao nam je što je odbačena primedba da se u prvu liniju metroa uključi i glavna železnička stanica Prokop i Klinički centar Srbije. I mnogo profesora Građevinskog fakulteta je to obrazlagalo, ali na žalost – nije prošlo“, navodi Vučković.
Podsetimo, trenutni metro plan ne predviđa metro do naselja Cerak, Cerak vinogradi, Vidikovac, Labudovo brdo i Petlovo brdo iako su, kako je ukazivalo udruženje „Po meri metro“, svi prethodni metro planovi od 1976. do danas to predviđali.
Udruženje „Po meri metro“ je isticalo da je potrebno ostaviti mogućnost izgradnje kraka ka tim naseljima u budućnosti, tražeći da se to unese u planske dokumente i da se postojeći projekat metroa prilagodi mogućem račvanju linije u budućnosti.
Udruženje je podsećalo i da su KCS i glavna železnička stanica Prokop bili obuhvaćeni svim dosadašnjim metro linijama od 1976. koje su povezivale Čukaricu i centar grada. Trenutni metro projekat prve dve linije za koji postoji finansiranje i za koji se sprema početak izgradnje krajem 2021. godine ih – ne obuhvata.
„Biće obuhvaćeni tek trećom linijom koja je još u fazi planiranja, a koja bi u najboljem slučaju ukoliko bude bilo finansijskih sredstva mogla biti gotova tek u drugoj polovini četvrte dekade 21. veka“, isticalo je ovo udruženje građanja.
BONUS VIDEO: Javna rasprava o beogradskom metrou