Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL), upozorila je danas da je prevara usmerena na korisnike platformi za e-trgovinu intenzivirana u poslednje dve nedelje.
Reč je o prevari koja je usmerena na oglašivače kojima se posredstvom neke od aplikacija za komunikaciju javljaju navodni kupci koji su zainteresovani za proizvode koje su oglasili, navodi u saopštenju RATEL.
Komunikacija se obavlja najčešće posredstvom Vajbera na „primetno neobičnom srpskom jeziku, brojevi telefona koji se koriste su najčešće iz inostranstva, trenutno su najaktuelniji ukrajinski brojevi telefona“.
Navodni kupac komunikaciju počinje pitanjem oglašivaču „da li je proizvod i dalje dostupan i da li kupoprodaju mogu da obave elektronskim putem“.
Tada im u svoje ime ili u ime „administratora platforme za e-trgovinu“ dostavlja link sa objašnjenjem da je navodni kupac već uplatio sredstva preko aplikacije i od oglašivača traži da klikne na link koji vodi na stranicu na kojoj se zahteva da unese u određena polja podatke sa bankovne kartice (broj kartice i CVV broj) kako bi mu se navodno izvršila uplata.
Ponekad navodni kupac od oglašivača pored ovih podataka traži da mu dostavi i kodove koje oglašivač dobija prilikom popunjavanja forme za unos podataka, dodaje se u saopštenju.
Kada oglašivač unese podatke i dostavi kodove, lice koje vrši prevaru podiže sva raspoloživa sredstva sa bankovnog platnog računa oglašivača, nakon čega prekida svaku vrstu komunikacije.
Korisnicima platformi za e-trgovinu RATEL savetuje da dobro pročitaju uslove plaćanja platformi koje koriste i obrate dodatnu pažnju kada se od njih traži da ostave podatke o bankovnoj kartici.
BONUS VIDEO: Bankomati prevare opreznost