Direktor Turističke organizacije Beograd, Miodrag Popović izjavio je danas, da je u junu ove godine broj dolazaka i stranih gostiju u Beogradu povećan za 10 odsto, u Srbiji za 6,6 odsto, a da su od ukupnog broja noćenja u prvih šest meseci ove godine u Beogradu, 85 odsto bili strani turisti.
„Broj dolazaka i noćenja u Beogradu je porastao, ali kako vreme bude prolazilo osnovni motiv prezentacije Beograda u čitavom svetu će biti EXPO 2027, što se već pokazuje kroz rezultate“, poručio je on za Tanjug.
Popović kaže da spoljna politika države, stabilnost, putne mreže, broj ljudi, kao i cena utiču na uspeh turizma u jednoj zemlji, istakavši da je Beograd ušao u red onih evropskih turističkih gradova u koji dolazi najviše ljudi.
„Od juna ulazimo u drugu polovinu godine kada imamo veći broj dolazaka i noćenja stranih gostiju. Posebno su zanimljivi letnji meseci, ovde niko ne dolazi na godišnji odmor, ali naš turistički proizvod se zove kratki gradski odmor, odnosno City break“, naveo je on.
Popović kaže da je u prvih pet meseci ove godine broj gostiju iz Turske porastao za 50 odsto što pokazuje da su Turci i dalje najbrojniji gosti u Beogradu, i dodao da pored gostiju iz Bugarske i Rumunije, u Beograd dolazi sve više ljudi iz Mađarske.
Kako je naveo, odnos između onoga što posetilac dobije za svoj novac kada dođe u Beograd je jedna od stvari koja ljude iz čitavog sveta najviše privlači da dođu, kao i činjenica da je Beograd treći najstariji grad u Evropi.
Iako je došlo do poskupljenja usluga hotelijera i ugostiteljstva u Beogradu, Popović kaže da to nije toliko uticalo na turiste jer je iznos poskupljenja u Beogradu manji nego u drugim gradovima.
„Veoma je značajan kvalitet koji zavisi od pružaoca usluga hotelskog smeštaja, preko restorana, privatnog smeštaja koji je sada po kapacitetima prevazišao hotelski smeštaj u Beogradu. Odnos ljudi koji su iz sektora usluga je takav da nas turizam nije iskvario“, poručio je on.
Popović kaže da je Beograd dovoljno veliki i dovoljno brzo razvija svoju infrastrukturu, zbog čega se tokom leta turisti i građani ne mogu požaliti na gužve u saobraćaju, napomenuvši da se poboljšanjem infrastrukture u gradu širi mogućnost da što veći broj turista dođe.
„Kvalitet života Beograđana doprinosi kvalitetu boravka stranih gostiju u našem gradu. Putna mreža u ovoj zemlji ne može da se poredi sa onom od pre 10, 12 godina. Beograd kada ide u promociju on promoviše celu Srbiju, i to je još jedan od razloga uspešnosti Beogada u promociji“, ocenio je on.
Popović je rekao da od druge polovine godine kreću promocije u svetu, podsetivši da je Turistička organizacija Beograd od kraja maja postala članica asocijacije gradova u turizmu „Put svile“, koju je osnovalo kinesko ministarstvo za kulturu i turizam.
Dodaje da će to omogućiti da se razvije međusobna saradnja Srbije i Kine, ali i pomoći Srbiji da istupi na ogromno kinesko tržište.
Podsećam da je 2019. godine bilo 187 miliona Kineza koji su odlazili u inostranstvo, ove godine će podaci biti manji, otprilike oko 130 miliona će ih otputovati iz Kine u svet. Segment tog tržišta bi trebalo i mi da imamo, i imamo ga. Kineski gosti rastu po mnogo bržoj stopi nego ranijih godina“, naveo je on.
Popović smatra da će EXPO 2027 u mnogome unaprediti promotivni položaj Beograda i čitave Srbije kada je reč o svetskom tržištu turizma.
Dodaje da od trenutka kada je Beograd postao grad domaćin EXPO 2027, odmah sledećeg dana se krenulo u promociju koja se, prema negovim rečima, radi u saglasju s ljudima koji rade EXPO 2027 i sa svim drugim turističkim organizacijama.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare