Šapić

Grad Beograd planira da sa privatnim prevoznicima potpiše anekse ugovora zbog uvođenja novih pravila naplate i upravljanja vozilima javnog prevoza. Izmenama ugovora predviđa se i da se „do uspostavljanja novog sistema“ zarada privatnih prevoznika utvrđuje mesečnim zapisnicima.

Beograd je nedavno jednostrano raskinuo ugovor sa kompanijom Kentkart Southeast Europe. Zbog prestanka rada starog sistema, nije moguća primena ugovorne metodologije obračuna prihoda i cene usluge, kao ni praćenje realizacije ugovorenog obima prevoza kako je starim sistemom bilo omogućeno, navodi se u obrazloženjima predloženih rešenja.

Uspostavljanje novog sistema za upravljanje vozilima javnog prevoza putnika i obračun rada prevoznika od strane Grada je u toku, prenosi Nova ekonomija.

Na dnevnom redu Skupštine Grada Beograda koja je sazvana za 20. jun naći će se nekoliko predloga koji se tiču javnog prevoza putnika u Beogradu.

Neki od predloga odnose se upravo na potpisivanje aneksa ugovora sa privatnim prevoznicima, konkretno zbog raskida ugovora sa Kentkartom.

Između ostalog, javni gradski prevoz putnika u Beogradu, pored Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP), obavljaju i:

1. konzorcijum Ariva Litas (autobusi),

2. konzorcijum Avala bus 500 (autobusi) i

3. grupa SP „Lasta“, SP „Lastra“, ASP „Strela-Ub ” i ASP „Strela – Obrenovac“ (autobusi).

PROČITAJTE JOŠ

Grad sa te tri grupe ima potpisane ugovore o javno-privatnom partnerstvu, koji sada moraju da se izmene zbog raskida ugovora sa kompanijom Kentkart Souteast Europe.

Predložena rešenja (sa nacrtima aneksa) koja će se naći na dnevnom redu gradske skupštine objavio je na svom Tviter nalogu šef odborničke grupe „Moramo – Za dobar grad“ u Skupštini Grada Beograda Dobrica Veselinović.

Nacrti aneksa, između ostalog, predviđaju i dodavanje novog člana u ugovore sa prevoznicima koji kaže da su ugovorne strane saglasne da se, do uspostavljanja novog sistema, zarada prevoznika definiše zapisnikom o mesečnoj zaradi prevoznika, a koji će potpisati svaka ugovorna strana, za svaki mesec pojedinačno i do 15 u mesecu za za prethodni mesec.

To znači i da se neće primenjivati članovi 41-48 važećeg ugovora koji se odnose na metodologiju obračuna cene i prihoda.

Zapisnik o mesečnoj zaradi sadržaće podatke o planiranoj kilometraži u periodu 1. januar – 30. april 2023, kao i podatke o visini prihoda u martu (sa umanjenjem i penalima, bez ugovornih kazni).

U ugovore će se, prema nacrtima aneksa, uneti da vozila moraju da budu opremljena „uređajima novog sistema“, kao i to da je prevoznik dužan da izvrši instalaciju nove opreme o svom trošku. U pitanju je, kako se vidi iz predloženih aneksa, oprema koja će biti dostavljena od strane Sekretarijata za javni prevoz, u vlasništvu je Sekreterijata i održava je Sekretarijat.

Na dnevnom redu gradske skupštine 20. juna naći će se Predlog rešenja o davanju saglasnosti na konačni nacrt aneksa 6 Ugovora o javno privatnom partnerstvu u obavljanju komunalne delatnosti gradskog prevoza putnika u Beogradu (zaključen između Sekretarijata za javni prevoz i konzorcijuma koji predvodi „Arriva Litas“); Predlog rešenja o davanju saglasnosti na konačni nacrta aneksa 7 Ugovora o javno-privatnom partnerstvu u obavljanju komunalne delatnosti javnog prigradskog i lokalnog prevoza putnika (zaključen između Sekretarijata za javni prevoz i grupe ponuđača koju čine SP „Lasta“ i drugi); Predlog rešenja o davanju saglasnosti na konačni nacrt aneksa 7 Ugovora o javno-privatnom partnerstv u u obavljanju komunalne delatnosti javnog prevoza putnika na teritoriji Beograda potez 500, (zaključen između sekretarijata i grupe ponuđača koju čine Avala bus 500 i drugi).

Dosadašnji sistem za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu putnika prestao je sa radom krajem maja, nakon što je grad jednostrano raskinuo ugovor sa kompanijom Kentkart Southeast Europe.

Foto:BETAPHOTO-MILAN-TIMOTIC

U međuvremenu je donet i novi cenovnik za usluge javnog prevoza u Beogradu.

Zbog uspostavljanja novog sistema potrebni su aneksi ugovora kako bi se izvršile izmene ugovornih odnosa.

Šta se sve predlaže aneksima?

Menjaju se članovi koji regulišu opremanje vozila, pa se definiše da u periodu realizacije ugovora vozila moraju biti opremljena uređajima novog sistema.

U ugovorima sa privatnicima će se izmeniti član koji se tiče instaliranja opreme u vozila, pa će sada u njemu (konkretno u članu 36 svakog do tri ugovora o javno privatnom partnerstvu) pisati da je prevoznik dužan da izvrši instalaciju nove opreme o svom trošku, a prema upustvima lica moje je grad angažovao za uspsotavljanje novog sistema.

Takođe, u slučaju štete na opremi novog sistema trošak nabavke i instalacije nove opreme snosi prevoznik.

Prema nacrtima aneksa, prevoznici se obavezuju i da u vozilima i autobusima deinstaliraju uređaje starog sistema i predaju ih ovlašćenim licima Sekretarijata, i više neće biti predviđena obaveza prodaje karata u vozilu.

U jednom od članova u nacrtu aneksa piše i da je (radi pristupa novom sistemu) prevoznik saglasan da o svom trošku, u slučaju potrebe, obezebedi odgovarajuću prostoriju i računarsku opremu kao i internet priključak za komunikaciju.

Nacrt aneksa predviđa i dodavanje novog člana koji kaže da su ugovorne strane saglasne da se do uspostavljanja novog sistema neće primenjivati članovi 41-48 ugovora koji se odnose na metodologiju obračuna cene i prihoda – već će se zarada prevoznika definisati zapisnikom o mesečnoj zaradi prevoznika, a koji će potpisati svaka ugovorna strana.

Nacrt aneksa predlaže i da se u prelaznom periodu do uspostavljanja novog sistema (a najkasnije do 31.12.2023) ne primenjuju odredbe koje se odnose na obavezu prevoznika da omogući onlajn pristup kamerama, kao ni izveštaje o brojačima putnika, te da je prevoznik u obavezi da u slučaju nemogućnosti funkcionisanja onjaln pristupa kamerama od strane Sekretarijata, obezbedi i Sekretarijatu dostavi kopije snimaka, a skladu sa zahtevom nadležnih organa.

Takođe, prevoznik će biti dužan da ispravnost uređaja novog sistema dnevno kontroliše i neispravnost prijavljuje sekretarijatu.

U nacrtima aneksa aneksa piše i da su ugovorne strane saglasne da Sekretarijat, po uspostavljanju novog sistema, utvrđuje reazlizaciju obaveze, prema podacima iz novog sistema (u skladu sa uputstvima koje donosi sekretarijat, a o kojima će prevoznik biti blagovremeno upoznat).

Takođe, u aneksu piše i da je prevoznik saglasan da će u slučaju potrebe, na poziv Sekretarijata zaključiti povezane i sporede ugovore koji se tiču instalacije i održavanja sistema.

BONUS VIDEO Gradski prevoz nam je u haosu, a šta je sa metroom?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar