Grad Beograd je objavio plan za izgradnju železničke pruge od Zemunskog polja do budućeg Nacionalnog stadiona. Prema planu objavljenom na sajtu grada „dvokolosečna“ pruga će pored železničke stanice Zemunsko polje imati stajališta Singidunum, Aerodrom, Surčin i železničku stanicu Nacionalni stadion.
Pruga se planira za putnički saobraćaj i brzine vozova do 120 kilometara na čas, piše Nova ekonomija.
Trasa ove železničke pruge ići će od službenog mesta „Zemunsko polje“ preko Aerodroma „Nikola Tesla Beograd“, dalje ka naselju Surčin – Surčinskoj ulici, odnosno ka Nacionalnom stadionu, a kasnije je plan da prođe kroz područje opštine Surčin ka Obrenovcu, piše u planu.
Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove objavio je Plan generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade železničke pruge od Zemunskog polja do reke Save – Etapa 1- deonica Zemunsko polje – Nacionalni stadion. Ovaj plan je na javnom uvidu do 1. novembra.
U Beogradu je, kako se navodi, u planu nova linije BG voza prema Aerodromu „Nikola Tesla Beograd“ i dalje ka naselju Surčin, odnosno ka Nacionalnom stadionu i kasnije kroz područje opštine Surčin ka Obrenovcu, piše u tom planu.
Kako se objašnjava u planu, deonica Zemunsko polje-Nacionalni stadion omogućiće bolju mobilnost putnika od/do Aerodroma „Nikola Tesla Beograd“, mobilnost putnika od/do Nacionalnog stadiona i područja planiranog za EXPO, kao i vezu stanovnika ovog dela grada sa užim centrom grada.
Planskim rešenjem predviđeno je odvajanje ove trase iz železničke stanice Zemunsko polje koja je inače međustanica na magistralnoj pruzi 105 (Beograd Centar – Stara Pazova – Novi Sad – Subotica – državna granica – Кelebija) i koja u postojećem stanju raspolaže sa 6 koloseka.
Trasa pruge Zemunsko polje – Aerodrom Nikola Tesla – Nacionalni stadion će se, kako je planirano, posebnim kolosecima za svaki smer direktno povezati sa stanicom Zemunsko Polje.
Nacionalni stadion ka kojem će ići ova pruga, je prema rečima najviših zvaničnika, jedan od najvažnijih projekata, mada se njegova gradnja odlaže već pet godina. Istovremeno, to je jedan od najosporavanijih projekata u državi još od 2015-2016. godine, pisala je ranije Nova ekonomija.
Rebalansom budžeta koji je donet u septembru ove godine su na 12,3 milijarde dinara (oko 104,9 miliona evra) povećani ovogodišnji planirani izdaci za Nacionalni fudbalski stadion (prvobitno je bilo planirano da se u ovoj godini iz budžeta izdvoji oko 7,7 milijardi dinara za taj projekat).
Za iduću godinu je za stadion u Surčinu planiran izdatak od još sedam milijardi dinara, a u 2025. godini izdatak od milijardu dinara.
U blizini budućeg stadiona u planu je i izgradnja kompleksa EXPO koji se gradi jer je Srbija u junu izabrana da bude domaćin specijalizovane izložbe „EXPO 2027“. Naime, organizator izložbe je u potpunosti odgovoran za izgradnju izložbenog prostora, a učesnicima treba da bude obezbeđen i paviljonski prostor.
Ministarstvo finansija planira da u 2023. godini izdvoji 3,9 milijardi dinara (oko 33 miliona evra) za projekat svetskog sajma „EXPO Beograd 2027“, vidi se iz rebalansa ovogodišnjeg budžeta.
BONUS VIDEO Dok se ređaju ničim dokazani brojeve i pljušte grandiozne najave: Šta Srbija zaista dobija organizovanjem izložbe EXPO 2027.?