Foto: Nova.rs

Iz "Puteva Srbije" smatraju da bi se naplatom putarine kamionima teškim preko 12 tona na magistralnim putevima obezbedio dodatni novac za njihovo održavanje, jer ih najviše i uništavaju teška teretna vozila. Kamiondžije kažu - uvedite vinjete za autoputeve, pa nećemo koristiti magistralne.

„Putevi Srbije“ već nekoliko godina najavljuju mogućnost uvođenja putarina na putevima nižih kategorija za teretna vozila koja ih trenutno besplatno koriste. Sada se stiglo i do studije opravdanosti. Cilj studije je, kako se navodi u tenderskoj dokumentaciji, da pokaže isplativost uvođenja naplate putarine na ovim saobraćajnicama, za komercijalna vozila težine preko 12 tona. Očekuje se da dokument da odgovore na pitanja o opravdanosti izrade takve studije i koji sistem za naplatu putarine bi bio optimalan.

„Od uvođenja naplate putarine u Srbiji, uočeno je da veći broj teških teretnih vozila u cilju izbegavanja plaćanja putarine na autoputevima izbegava njihovo korišćenje i kao alternativne koristi puteve nižeg reda, naročitio magistralne puteve I i II reda. Ovo dovodi do pojačanog habanja tih puteva i iziskuje dodatne troškove u njihovom održavanju, a pritom i usporava saobraćaj na ovim putevima, dovodi do povećanja saobraćajnih udesa i direktno umanjuje prihod od naplate putarine na autoputevima“, kaže se u objašnjenju razloga za izradu studije.

Foto: Nova.rs

Ibarska magistrala je prva o kojoj država razmišlja. Plan naplate putarine pravdaju time da za to postoji preporuka Svetske banke, prvenstveno kako bi se povećala bezbednost u saobraćaju. U sklopu tog projekta bismo putem video-nadzora pratili teške kamione, naplaćivali im putarinu i usmeravali ih sa magistralnih puteva, kao što je recimo Ibarska magistrala, izjavio je Zoran Drobnjak, direktor „Puteva Srbije“.

Iz Udruženja transportera, smatraju da bi to bilo nerazumno i da nije dobar potez. Kako objašnjavaju u svakoj zemlji u svetu postoje alternativni pravci i niko nikoga ne može da natera da koristi neki auto-put. To su, kaže, pojedinačne odluke, čak i ako bira nebezbedan pravac i da troši više goriva.

„Mi se ne slažemo s tim. Sve zemlje u okruženju nemaju naplatu magistralnih puteva. I onako imamo velike troškove, jer nam je autoput najskuplji u regionu. Taj problem bi mogao da se reši uvođenjem vinjeta na auto-putevima. Onda prevoznici ne bi slali svoje kamione da voze magistralnim putevima“, kaže Nenad Tokalić iz Udruženja transportera.

Iz Puteva Srbije ističu da, uprkos saobraćaju na auto-putu Miloš Veliki, na Ibarskoj magistrali ima vozila i da ona nije baš tako rasterećena. Prema njihovom mišljenju, cilj je da se teretnjaci usmere na auto-puteve.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare