Završio je najveći festival medija, komunikacija, biznisa i veštačke inteligencije u Rovinju.
Weekend.17 je ponovo pomakao granice mogućeg. Drugi dan ovog spektakla nadmašio je sve što se moglo zamisliti – preko 6500 posetitelja, žedno ne samo zabave, već i vrhunskih ideja koje menjaju svet. Nakon što je prvi dan doneo sjajne panele i rasplesao publiku uz ritmove poznatog DJ-a Fedde Le Granda, dobra atmosfera je nastavljena i u subotu uz inspirativna predavanja, panele, radionice i nezaboravnu večernju zabavu uz zvezdu koja udara tempo novoj generaciji – Miach. Više od 220 govornika iz svih krajeva sveta na 9 pozornica u sklopu čak četiri festivala – Weekend Media Festival, AI Weekend, HR.Weekend i Finance Weekend, podijelilo je svoje ideje u prostoru stare Tvornice duhana pod pokroviteljstvom Adris grupe.
Kako je pravnik iz Slovenije postao predsednik UEFA-e i koje je prepreke morao savladati na tom putu? Kolika je moć fudbala u svetu, ali i njegova kao predsednika UEFA-e te kako se izborio protiv Superlige, u do poslednjeg mesta ispunjenoj najvećoj dvorani Weekenda u razgovoru s Milanom Vlaović Kovaček, spisateljicom i kolumnistom Glorije otkrio nam je Aleksandar Čeferin. Koliko je moć fudbala jaka dokazuju situacija na početku rata u Ukrajini koju je Čeferin opisao, kada je u roku jednog dana uspeo da organizuje da se iz Ukrajine izvedu igrači i njihove porodice, među kojima i Darijo Srna, dok to za rukom nije pošlo ni ambasadama ni političarima. „Život ti se puno promeni kada postaneš predsednik UEFA-e i ta moć svakoga može poneti. Moraš znati da si ti jedno, a funkcija je nešto sasvim drugo. Puno toga će se promeniti i kada mi mandat završi, ali mislim da ću zadržati puno prijatelja“, navodi
.Što znači biti sretan? Pitanje koje mnogi od nas svakodnevno postavljaju, a na ovogodišnjem Weekendu.17, Micael Dahlen, švedski profesor sreće, dao je publici odgovore kroz jedinstvenu perspektivu. “Svako malo trebamo da zastanemo i zapitamo se – ima li smisla ono što radimo i ispunjava li nas to na neki način”, rekao je Dahlen, objašnjavajući publici važnost refleksije i preispitivanja vlastitih ciljeva u užurbanom i stresnom svetu u kojem živimo. Dahlen je pojasnio kako je ključ sreće u balansiranju tri temeljna pojma: smislenog, sretnog i psihološki obogaćenog života, pojmova koji, prema njegovim rečima, čine tri paralelna života koja svi vodimo.
Glavna zabluda u koju smo svi verovali je da je izvanredna simbioza masovnih medija i masovnog oglašavanja — koja je omogućila marketingašima pristup velikim publikama, a publici besplatan ili jeftin sadržaj u zamenu — neka vrsta prirodne sile svemira, poput seksa ili gravitacije. Ovim panelom na kojemu je glavni obarač te utopije u kojoj živimo bio Bob Garfield, američki pisac, novinar i komentator te moderator Ivan Stanković, osnivač i predsednik, Communis, otkrili su nam kako je to samo bila epoha koja je trajala tri veka, vrlo unosna slučajnost u istoriji. I gotovo je. „Medijima i oglašivačima od 2007. godine nestalo je više od pola zarade, pardon, ne nestalo znam gde je, a social media and search je sada u plusu 503 biliona dolara“, izjavio je Garfield te dodao kako je došlo do toga da već i old-school, dobro poznati brandovi propadaju, da više ništa nije profitabilno.
Pred medijima u svijetu i u regiji brojni su izazovi kako se vratiti na stare staze slave.
Kimberly Fox, voditeljka međunarodne prodaje, The Veterans i Helen Lee-Kim, predsednica za međunarodna tržišta, Lionsgate Motion Picture Group pod moderatorskom palicom Ance Trute, generalne direktorke, Vertical Distribution, podelile su svoja viđenja o stanju, budućnosti i promenama koje potresaju Hollywood, ali i streaming servisima i kinima u panelu pod nazivom „Once upon a time in Hollywood“ powered by CineStar. Panelistkinje su bile složne i odlučne u tome da žele da se ljudi vrate u bioskopske dvorane, ističući kako je to veliki zadatak za industriju, ali smatraju da je stanje na tržištu zadovoljavajuće te da su kina, streaming i televizija ekosistem koji se može međusobno nadopunjavati.
U 2023. godini, Super Bowl je zabeležio neverovatnih 115 miliona pregleda, daleko nadmašivši druge popularne programe poput dodele Oscara, koja se našla tek na 15. mestu. Ovaj događaj ne donosi samo sportsku uzbuđenost, već i više od 700 miliona dolara prihoda u jednom danu – i to samo od reklama! Među gledaocima je i Taylor Swift, a brojni popularni izvođači odbijaju honorar kako bi imali što više šanse biti deo tog spektakla. Upravo o ovom fenomenu govorio je Pete Radovich, potpredsednik produkcije i viši kreativni direktor CBS-a na predavanju intrigantnog naslova „What the f*** is the Super Bowl, anyway?“.
Dok Super Bowl obara sve rekorde, kod nas je situacija u sportu ponešto drugačija. U mnogim sportovima, izvan fudbala, sistemii nisu dovoljno razvijeni, a nedostatak stručnog kadra i dvorana dodatno otežava napredak. Na panelu „Što kad si najbolji i nije dovoljno?“ powered by Telemach, koji je moderirao Damjan Rudež, direktor Sunset Sports Festivala, svoja iskustva podelile su zvezde hrvatskog sporta Barbara Matić, olimpijska osvajačica zlata, dvostruka svetska prvakinja i evropska prvakinja u judu i Ivica Tucak, izbornik hrvatske vaterpolske reprezentacije koja je ovu godinu okrunila zlatom na svjetskom prvenstvu te srebrom na Olimpijskim igrama i europskom prvenstvu, te Adrian Ježina, CEO, Telemach Hrvatska.
Poznati voditelj i novinar Andrija Jarak, autor popularnog true crime serijala “Dosje Jarak”, otvorio je fascinantne teme istraživačkog novinarstva u dinamičnom razgovoru o kriminalu na Balkanu. Priče o istragama stvarnih slučajeva mafijaških obračuna i najkompleksnijih zločina u regiji. Uz Jarka, kao panelisti, svoja su iskustva podelili bivši glavni direktor policije i ratni komandant specijalne jedinice „ALFA“ Vladimir Faber, novinar i reporter RTL-a Dario Todorović, autor specijala Potrage „Zavadlav“ te scenarist, redatelj i autor „Dosjea Jarak“ te iskusna srpska novinarka Jovana S. Polić, čije su priče rasvijetlile niz slučajeva kriminala i korupcije.
U svetu u kojem se informacije šire brže nego ikad, novinari se suočavaju s novim izazovima – posebno u digitalnom dobu. Upravo te izazove istražio je panel powered by DW “Gde novinari greše?” na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu, gdje su akteri medijske scene otvoreno raspravljali o pogreškama koje utiču na poverenje publike. Panelisti Sabina Tandara Knezović (NOVA TV), Srećko Matić (Deutsche Welle) i Žaklina Tatalović (N1) podelili su svoja iskustva pogrešaka te stavove o odgovornosti novinara u vremenu lažnih vesti i informacija koje brzo kruže internetom.
Jesu li sloboda i pluralizam medija dovoljno snažan temelj za demokratiju u digitalnom dobu? Panel „Medijske slobode i budućnost medijske industrije“ powered by Evropska komisija na ovogodišnjem Weekendu.17 izazvao je veliku pažnju publike. Panelisti su se dotakli pitanja koliko su medijski zakoni usklađeni s realnostima digitalne ere i koliko su efikasni u Hrvatskoj i ostatku Evrope. Andrea Čović, zamenica voditeljke Predstavništva i voditeljke medijskog tima EU komisije objasnila je kako do 2025. godine dolazi zakon koji će regulisati demokratiju medija. Ali, Dražen Klarić, glavni urednik i direktor Večernjeg lista tvrdi: „Mislim da smo zakasnili, živimo u vremenu u kojem je diktatura klika pojela sve ono što mi jesmo, i kako tradicionalni mediji ispaštaju“, s čim se dodatno složila Natalija Gorščak, direktorica RTV Slovenije.
Prepunu dvoranu Weekenda.17 nasmejao je i gledao Zoko. Zokin pogled leči od brojnih psihosomatskih tegoba, pozitivno utiče na rad respiratornih organa, poboljšava potenciju, umiruje bolne žuljeve, odvikava od alkoholizma i nacionalizma, a oni koji su na lekovitom panelu „Zoko te gleda“ uhvatili dva Zokijeva pogleda, potpuno besplatno dobili su i treći. Ovim performansom legendarnog Zorana Kesića, srpskog komičara, novinara i voditelja, započeo je panel „10 godina u 24 minute“ kroz koji se, zajedno sa svojim scenaristima Nenadom Milosavljevićem, Viktorom Markovićem, Vladimirom Vukovićem nadimka „Vlada“, Markom Dražićem, Darkom Crnogorcem i Miroslavom Vujevićem nadimka „Grafa“, prisetio najboljih trenutaka i anegdota kako bi proslavili jubilarni 10. rođendan emisije „24 minuta“.
Weekend.17 u Rovinju još jednom je pomakao granice i pokazao zašto je jedan od najvažnijih regionalnih festivala. Osim što komentarišđe i otvara raspravu na najvažnije teme iz sveta medija, komunikacija i biznisa, Weekend svake godine predviđa i najavljuje predstojeće trendove.
Vidimo se i iduće godine, na punoletnom Weekendu.18.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar