Linkedin je već dobro poznata mreža koja služi za zapošljavanje - koriste je oni koji traže posao, ali i kompanije kojima trebaju novi saradnjici. Najbolji dokaz da ova mreža ima svoju svrhu i da je korisno napraviti profil na njoj, je broj oglasa za posao u Srbiji koji su dostupni upravo na Linkedinu - njih je trenutno više od 3.000. Ipak, da bi se neko istakao u moru ponuda na toj mreži, potrebno je da prilagodi svoj profil tako da baš on bude primamljiv i upečatljiv za poslodavce.
Na samom početku, treba istaći mišljenja stručnjaka – „tradicionalni“ oglasi na sajtovima za zapošljavanje su i dalje popularniji način za pronalaženje posla u odnosu na Linkedin. Međutim, ni Linkedin ne posustaje, pa se i na toj društvenoj mreži sve češće oglašavaju oni koji traže posao, ali i sami poslodavci. Najlakše će do posla preko ove mreže mogu da dođu građani koji se bave ljudskim resursima, marketingom, finansijama, IT poslovima, ali to ne znači da za druge profesije nema mesta na ovoj mreži – tu su i medicinari, pravnici, sportski treneri i brojni drugi profesionalci.
S obzirom na to da se prvi kontakt između potencijalnog zaposlenog i poslodavca dešava putem interneta, najvažniji savet za one koji su u potrazi za poslom je da dobro „skockaju” svoj profil.
Nakon besplatne registracije, koja se obavlja kao i za druge društvene mreže – u nekoliko klikova, dolazi odabir profilne fotografije. Savet koji se često čuje je da ova fotografija treba da bude profesionalna, nalik onoj koja se nalazi u CV-u. Dakle – na fotografije iz kafića svi treba da zaborave. Takođe, baš kao na Fejsbuku, i na Linkedinu postoji opcija postavaljanja “naslovne” fotografije, koja se nalazi na vrhu profila. Stručnjaci savetuju da je dobar izbor fotografija koja opisuju profesiju osobe koja je u potrazi za zaposlenjem.
Profil na Linkedinu nudi mnoštvo opcija i rubrika, a univerzalni savet je da treba popuniti što više.
Tu su rubrike koje se odnose na formalno, kao i neformalno obrazovanje – kurseve, obuke, edukacije i slično. Takođe, postoje rubrike za dosadašnje radno iskustvo, trenutni status zaposlenja, veštine koje ima osoba koja se nalazi iza profila.
Tu je i segment “interesovanja” u koji vlasnik profila može da doda oblasti koje ga interesuju ili u kojima bi voleo da radi i usavršava se. Ovo može da bude dobra opcija za one koji nemaju mnogo radnog iskustva, ili ga nemaju uopšte.
Naravno, postoji i deo za kontakt informacije. Dodavanje mejl adrese je korak koji se posebno preporučuje, iz jednog jednostavnog razloga – lak kontakt. Naravno, mejl adrese koje se sastoje od nadimaka nisu dobra opcija.
Takođe, Linkedin nudi opciju objavljivanja sadržaja, što može da bude korisno za isticanje među svim ostalim korisnicima, jer je moguće objavljivanje članaka o temama u struci onoga ko traga za poslom.
Jedna od opcija koje Linkedin nudi svojim korisnicima jeste povezivanje sa drugim ljudima na mreži. Tako onaj ko je u potrazi za poslom može da se poveže sa starim prijateljima ili kolegama. Ovo je korisno jer su veće šanse da neko “naleti” na profil ili da nalog bude preporučen potencijalnom poslodavcu u segmentu “ljudi koje možda poznajete”.
BONUS VIDEO Ko i kako zapošljava strance u Srbiji?