Nemački vozač ispisao je istoriju Formule 1 kao najmlađi šampion, najmlađi dvostruki svetski prvak, vlasnik najviše pobeda u sezoni uz Mihaela Šumahera
„To je sve, narode“, sa tom krilaticom su se završavali crtani filmovi uz koje smo odrastali i uvek se pitali što je morao da dođe kraj.
Sličan utisak sete ostavio je i najavljeni završetak karijere velikog šampiona Formule 1, Sebastijana Fetela, koji je odlučio da okači „kopačke o klin“ na kraju sezone, fudbalskim žargonom rečeno.
Fetel je rekao da je dugo razmišljao o povlačenju, ali da želi da se posveti porodici.
„Pored trka, imam porodicu sa kojom želim da provodim više vremena. Moja strast prema trkama i Formuli oduzela mi je mnogo vremena, jer sam bio daleko od njih i oduzelo mi je mnogo energije. Moja strast prema Formuli 1 više ne ide uz moju želju da budem sjajan otac i muž“.
I teško da je moglo drugačije. Veliki šampion i perfekcionista kakav je Fetel, nije mogao da nastavi i tavori u osrednjosti Aston Martina, pa je odlazak bio logičan sled događaja.
Rođen u Hofenhajmu 1987. godine, odrastao je u eri dominacije velikog Mihaela Šumahera, koji mu je bio idol od najranijeg detinsjtva, zbog koga je i krenuo da vozi karting već sa osam godina.
Pokazalo se da ima veliki talenat i ubrzo je privukao pažnju Gerharda Noaka, vlasnika staze koji je bio mentor Šumaheru kroz karting karijeru.
Fetel je uz Noaka postao višestruki karting šampion pre nego što je krenuo na sledeći nivo i već u prvoj sezoni postao šampion u juniorskoj Formula BMW serije, sa svega 17 godina pobedivši u 18 od 20 trka te sezone.
Jednostavno, na svakom koraku je moglo da se vidi da je rođena velika trkačka zvezda koja se spremala da svoje ime zauvek upiše u istoriju Formule 1.
Debi u najbržem karavanu, Fetel je imao kao dvadesetogodišnjak u ekipi BMW Zaubera nakon dve godine kao test vozač, ali se u prvoj sezoni prilično mučio.
Ipak, posle godinu dana sa najboljima, druga sezona je bila spektakularna. U razvojnom timu Ferarija, Toro Roso, postavio je brojne rekorde.
Krenulo je kao horor sa četiri odustajanja na početku sezone, kada je dolaskom karavana u Evropu došlo do preokreta.
Počeo je da osvaja bodove, a pamti se i čuvena izjava tehničkog direktora ekipe Đorđa Askanelija.
„Iznenada, Fetel je naučio kako da vozi bolid brzo i da to radi iz trke u trku“.
Ostalo je istorija. Pobedom na legendarnoj Monci, Fetel je postao najmlađi pobednik u istoriji Formule 1 sa 21 godinom i dva meseca, a istog vikenda postao je i najmlađi osvajač pol pozicije.
Prvi rekord mu je skinuo Maks Ferstapen, ali je drugi i dalje u njegovom vlasništvu.
Put ga je odveo u Red Bul, gde je konačno dobio priliku da se bori za vrh i da sa ekipom koja je bila nova sila u nastajanju započne veliku dominaciju.
Vicešampionska titula već u prvoj sezoni i potom skoro pa šokantna titula šampiona. U uzbudljivoj sezoni, ostavio je iza sebe Fernanda Alonsa, koji je do tog momenta bio neprikosnoven, kao i Maksa Vebera, Luisa Hamiltona…
Postao je tako najmlađi šampion u istoriji Formule 1 sa 23 godine i 134 dana.
Usledio je period o kojem će se još dugo pričati. Nakon debitantske titule, osvojio je još tri šampionata zaredom.
Najmlađi dvostruki svetski prvak, najviše pobeda u sezoni uz Mihaela Šumahera, najviše top 3 plasmana… Teško je i nabrojati njegova nestvarna dostignuća.
Godine u Ferariju i Aston Martinu, u kojima nije uspeo da se bori za titulu, nisu umanjile njegovo nasleđe.
Pored nestvarnih rezultata, ostaće upamćen i kao vozač koji je znanjem i fanatizmom pomagao inženjerima da razviju savršene bolide.
Vreme je za uživanje u penziji, do kraja sezone brojaće se poslednji krugovi velikog rekodera.
Ekipe za koje je vozio Sebastijan Fetel
2007-2008 BMW Zauber
2008-2009 Toro Roso
2009-2014 Red Bul
2015-2020 Ferari
2020-2022 Aston Martin
BONUS VIDEO Maks Ferstapen osvojio titulu prvaka sveta u Formuli 1
Pratite nas i na društvenim mrežama: