Srpski doktor Predrag Šainović, urolog i hirurg, rođen je u Beogradu, specijalizirao se u Mariboru, a danas živi u Sloveniji i bavi se - automobilizmom.
Možda zvuči čudno, ali srpski lekar se već četiri godine nadmeće u automobilu, a ima i ambicije koje zavise od finansijskih mogućnosti, jer automobilizam košta.
Strast prema ovom sportu počela je u ranom detinjstvu, kada je gledao trke na Beranovcu.
„Dok su moji prijatelji pravili pionirske korake u ‘Jugo hibridu’, ja sam završavao fakultet i specijalizaciju, pa sam se prvi put oprobao na stazi tek 2017“, kaže Šainović.
Karijeru je počeo upravo „Jugu“, ali se ubrzo našao za volanom „Tvinga“, vozio je i „Klio“, a onda je debitovao u TCR šampionatu i „ganjao“ i „Kupru“.
„Kao što sam ostavio dobar utisak u ‘Kliu’, tako je bilo i sa TCR automobilom. Odmah sam pokazao da imam brzinu, vozio sam agresivno, kao i uvek, i u prvoj trci sam prošao kroz cilj kao treći. Međutim, napravio sam veoma glupu grešku tokom restarta iza sigurnosnog automobila i šok me je čekao kad sam se popeo da primim pehar. Rekli su mi da sam dobio kaznu i da sam rangiran kao četvrti. Posle najlepšeg trenutka u čitavoj sezoni, kad sam mislio da ću se popeti na podijum u Monci, što je san svakog trkača, usledio je najgori momenat u godini, a već sam osećao da imao pehar u rukama“.
Šainović je ove godine vozio i na stazi Brno, omiljenoj stazi mnogih automobilista.
„Sam dolazak u Moncu je kao hodočašće, ipak je to staza prepuna istorije, s pravom nazvana Hram brzine. Na njoj se vozi skoro svakog vikenda, od Formule 1, Poršea, Lamborginija, pa i Svetskog kupa turing automobila i drugih TCR serija“, priča Šainović.
Jedan italijanski telemetričar mu je rekao da „vozi kao profesionalac“, što mu je dalo vetar u leđa da nastavi dalje.
Svestan je i da će morati da promeni neke stavke u svojoj taktici i da će morati da štedi, nimalo povoljne pneumatike.
„Jedna guma košta oko 350 evra, zavisno od serije i proizvođača. Za svaki izlazak na stazu je poželjno da imate sve četiri nove gume da bi imali pune performanse, ali u nedostatku sredstava mi stavljamo bar dve. Ako računate da prosečno za trkački vikend izađete sedam puta na pistu, za treninge, kvalifikacije i trke, morate da imate najmanje četiri seta pneumatika. To su vrtoglavi troškovi, uz sve ostalo što morate da platite“, kaže Šainović.
Namerava da vozi TCR Istočna Evropa, mada bi voleo da vozi i u konkurentnijem takmičenju TCR Evropa.
„Svakako se nadam da ćete me gledati na evropskim stazama i da ću na najbolji mogući način predstaviti svoju zemlju, jer se uvek trkam pod srpskom zastavom“, istakao je Predrag Šainović.
BONUS VIDEO: Tojota odnela pobedu na trci 24 časa Le Mana
Pratite nas i na društvenim mrežama: