Foto: Privatna arhiva

Srpski doktor Predrag Šainović, urolog i hirurg, rođen je u Beogradu, specijalizirao se u Mariboru, a danas živi u Sloveniji i bavi se - automobilizmom.

Možda zvuči čudno, ali srpski lekar se već četiri godine nadmeće u automobilu, a ima i ambicije koje zavise od finansijskih mogućnosti, jer automobilizam košta.

PROČITAJTE JOŠ:

Strast prema ovom sportu počela je u ranom detinjstvu, kada je gledao trke na Beranovcu.

„Dok su moji prijatelji pravili pionirske korake u ‘Jugo hibridu’, ja sam završavao fakultet i specijalizaciju, pa sam se prvi put oprobao na stazi tek 2017“, kaže Šainović.

Karijeru je počeo upravo „Jugu“, ali se ubrzo našao za volanom „Tvinga“, vozio je i „Klio“, a onda je debitovao u TCR šampionatu i „ganjao“ i „Kupru“.

„Kao što sam ostavio dobar utisak u ‘Kliu’, tako je bilo i sa TCR automobilom. Odmah sam pokazao da imam brzinu, vozio sam agresivno, kao i uvek, i u prvoj trci sam prošao kroz cilj kao treći. Međutim, napravio sam veoma glupu grešku tokom restarta iza sigurnosnog automobila i šok me je čekao kad sam se popeo da primim pehar. Rekli su mi da sam dobio kaznu i da sam rangiran kao četvrti. Posle najlepšeg trenutka u čitavoj sezoni, kad sam mislio da ću se popeti na podijum u Monci, što je san svakog trkača, usledio je najgori momenat u godini, a već sam osećao da imao pehar u rukama“.

Šainović je ove godine vozio i na stazi Brno, omiljenoj stazi mnogih automobilista.

„Sam dolazak u Moncu je kao hodočašće, ipak je to staza prepuna istorije, s pravom nazvana Hram brzine. Na njoj se vozi skoro svakog vikenda, od Formule 1, Poršea, Lamborginija, pa i Svetskog kupa turing automobila i drugih TCR serija“, priča Šainović.

Jedan italijanski telemetričar mu je rekao da „vozi kao profesionalac“, što mu je dalo vetar u leđa da nastavi dalje.

Svestan je i da će morati da promeni neke stavke u svojoj taktici i da će morati da štedi, nimalo povoljne pneumatike.

„Jedna guma košta oko 350 evra, zavisno od serije i proizvođača. Za svaki izlazak na stazu je poželjno da imate sve četiri nove gume da bi imali pune performanse, ali u nedostatku sredstava mi stavljamo bar dve. Ako računate da prosečno za trkački vikend izađete sedam puta na pistu, za treninge, kvalifikacije i trke, morate da imate najmanje četiri seta pneumatika. To su vrtoglavi troškovi, uz sve ostalo što morate da platite“, kaže Šainović.

Foto: Privatna arhiva

Namerava da vozi TCR Istočna Evropa, mada bi voleo da vozi i u konkurentnijem takmičenju TCR Evropa.

„Svakako se nadam da ćete me gledati na evropskim stazama i da ću na najbolji mogući način predstaviti svoju zemlju, jer se uvek trkam pod srpskom zastavom“, istakao je Predrag Šainović.

BONUS VIDEO: Tojota odnela pobedu na trci 24 časa Le Mana

 

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar