NBA liga želi da napravi drugi najveći ugovor u istoriji sporta i na dobrom putu je da to uradi.
NBA liga ima ugovor o TV pravima koji važi sve do kraja sezone 2024/2025, što znači da je to poslednji rok da se napravi ugovor iz snova.
Ipak, novi ugovor bi mogao da bude skoro tri puta veći nego onaj prethodni, a za to ima nekoliko razloga. U ovoj sezoni „Dizni“ i „Vorner Bros Diskaveri“ (vlasnici ESPN i TNT) plaćaju 2,6 milijarde da bi prenosili sve utakmice NBA lige, a taj trend postoji već godinama unazad. To znači da je 10 godišnji ugovor bio „težak“ otprilike 26 milijardi. Ipak, NBA se neće zadovoljiti tom cifrom, pa je Adam Silver smislio nekoliko načina kako bi mogao da uveća prihode.
Plan je jasan NBA liga želi da po sezoni dobija gotovo osam milijardi dolara, odnosno ukupno nešto više od 75 milijardi dolara za sledećih 10 sezona. To bi bio najveći ugovor u istoriji sporta na ime TV prava (ne računajući NFL), a tim novcem bi raspolagala liga koja bi prosleđivala to klubovima (uklapa se u ideju o povećanju budžeta, seleri kepa).
Prošle sezone je prosečno svaki meč odgledalo 1,6 miliona ljudi, a u plej-ofu taj broj skače višestruko na pet miliona gledalaca.
NBA ima i veći potencijal od NFL jer je u pitanju globalna publika i na društvenim mrežama su prošle sezone imali 32 milijarde pregleda na društvenim mrežama, a više od 50 odsto publike ima manje od 25 godina što je neverovatan potencijal i nešto na čemu NBA zavide sve lige.
Prošle godine je u NBA ligi igralo 120 igrača iz 40 zemalja van SAD, poslednjih pet MVP trofeja su otišla u ruke Evropljana i Afrikanca, odnosno igrača koji nisu iz SAD.
Silver je osim potpunog otvaranja lige ka evropskim igračima učinio i neočekivani potez time što je iskopirao model iz nacionalnih takmičenja Evrope. Naime, uveo je NBA kup (turnir u toku sezone), a procena je da će samo ovaj marketinški trik doneti od jednu milijardu više u TV pravima.
To znači da bi upravo Nikola Jokić mogao da ispiše istoriju osvajanjem NBA kupa, a time bi i učinio veliku uslugu ligi. Jokić je postao globalna ikona, a u interesu lige je da do trofeja dođe tim koji predvodi Evropljanin ili neka od najvećih franšiza. Upravo to bi moglo da se pokaže kada se budu dodeljivale dve specijalne pozivnice.
U ovim trenucima NBA liga istražuje i druge načine kako bi mogla da poveća zaradu, a jedna od njih je proširenje lige. Najviše se pominje Sijetl zbog košarkaške tradicije, Las Vegas zbog toga što ima planetarnu poznatu „Sferu“, arena koja u poslednja tri meseca ima gubitak od 400 miliona dolara, pa bi je to spasilo.
Uz to Silver ima nameru da jednu franšizu otvori u Meksiko Sitiju, u gradu u kom je Bogdan Bogdanović nedavno igrao NBA meč. Odgovarajuća infrastruktura već postoji, a postoji mogućnost da Kingsi, Pelikansi, Medžik, Timbervulvsi ili Grizlisi budu preseljeni tamo. U slučaju da ne dođe do proširenja.
„Želimo veći otisak da ostavimo u Latinskoj Americi, na kraju san je da NBA franšiza dođe u Meksiko Siti jednog dana. Bili smo konzervativni u načinu na koji smo podizali ligu. Veoma je bitno da zabodemo zastavicu na svakom tržištu. Sada ne postoji tržište na kom smo više van SAD nego u Meksiku, ako ne računamo Kanadu“, poručio je Silver.
Upravo u toj internacionalizaciji košarke on vidi spas za NBA ligu i za dodatne prihode koji će pomoći da se sve podigne na jedan novi, do sada neviđeni nivo.
Liga nastavlja da nudi stalno nove načine praćenja poput „League Pass“, poput aplikacija i drugih striming platformi, pa ne bi bilo nikakvo iznenađenje da se još jednom uradi nešto neočekivano. Sve zarad mnogo novca.
BONUS VIDEO Denver na krilima Jokića demolirao Oklahomu