Foto: Srđan Stevanović/Starsport

Direktor KK Crvena zvezda Filip Sunturlić dao je intervju za jedan od najeminetnijih košarkaških magazina u Evropi, "AdB Hoops", koji donosi mnogo zanimljivosti iz svakodnevnog života kluba, pogotovo u teško vreme pandemije koronavirusa.

Sunturlić je najmlađi generalni menadžer u Evroliginoj porodici, od 2011. bio je na poziciji direktora marketinga i bio važan deo u izdizanju kluba i početku zlatne ere crveno-belih. Od 2018. postao je deo Evroligine radne grupe, potom je u Zvezdi preuzeo funkcije generalnog menadžera, kasnije i direktora.

Zajedno sa svojim timom doprineo je osvajanju titula ABA lige, šampiona Srbije, igranju na elitnoj sceni… Za prestižni košarkaški magazin pričao je o Crvenoj zvezdi iz njegovog ugla, sjajnim uspesima, prekinutoj sezoni u kojoj je klub osvojio srebro u takmičenju na polju marketing i biznis strategije, i brojnim zanimljivostima.

PROČITAJTE JOŠ

„U Srbiji čak 65 odsto populacije navija za Crvenu zvezdu (ukupno oko 7,5 miliona stanovnika) i preko dva miliona ljudi u dijaspori. Naravno, potrebno je kreirati različite sadržaje kako biste doprli do svakog od njih, da shvatite šta je ono što će prouzrokovati interakciju sa njihove strane. Ne želimo samo da imamo veliku bazu navijača, već aktivne pristalice koji će učestvovati u svakodnevnim aktivnostima i radu kluba. Jedan od načina da to ostvarimo je kreiranje lojaliti programa i sistema članstva u kome smo za dve godine, od 2018. do 2020. došli do cifre od 5.000 članova. Oni su informisani o svim dešavanjima na dnevnoj bazi. Takođe dosta se investira u prodaju artikala, pa tako naša zvanična prodavnica iz godine u godinu napreduje i povećava svoj potencijal. Ove sezone očekujemo još bolje rezultate jer smo napravili neke promene za koje verujemo da će biti pravi potez“, kaže Sunturlić i dodaje:

„Jako nam je drago da smo od strane Evrolige i košarkaških organizacija iz dve najjače košarkaške lige u Evropi prepoznati kao klub koji mnogo ulaže u svoj brend, marketinške aktivnosti i komunikaciju. Nagrada i drugo mesto predstavljaju nam veliki podrstrek i potvrdu da se prati sve ono što smo radili ne samo prošle sezone, nego u prethodnom periodu (od osam godina). Sve to je doprinelo stvaranju modernog evroligaša koji je na istom nivou sa ostalim renomiranim članovima evroligaške porodice. U poslednjih osam sezona osvojili smo prvo bronzanu nagradu za najbolju marketinšku i biznis strategiju, a u prošloj sezoni i nagradu za drugu najbolju marketinšku kampanju“.

Naziv kampanje koja je proglašena za drugu najbolju u konkurenciji svih klubova Evrolige i Evrokupa je „Together We Stand, Together We Can – Zajedno stojimo, zajedno možemo“.

„Sve je bilo povezano sa velikom godišnjicom, 75 godina kluba i velike tradicije. Kreirali smo kampanju sa ciljem da promovišemo Crvenu zvezdu i šta ona znači za sve navijače. Krenuli smo od Kalemegdanske tvrđave, mesta koje ima ogromnu simboliku za klub i koje predstavlja evropsku kolevku košarke, na kome su mnogi slavni igrači i treneri napravili prve korake i započeli svoje košarkaško putovanje. Mi predstavljamo klub koji je usko povezan sa košarkaškim počecima na ovim prostorima. Kao što već znate, Bora Stanković, Aleksandar Nikolić, Nebojša Popović, Radomir Šaper (poznatiji kao ‘Četiri oca jugoslovenske košarke’) su osnivači KK Crvena zvezda. U kombinaciji sa jedinstvenim terenima podno tvrđave, čini naš klub jedinstvenim i upravo to je dovoljna motivacija i materijal da se kreira nezapamćena prezentacija i predstavljanje našeg kluba“.

Foto: Djordje Kostic / STARSPORT

Pored najviših sportskih ambicija, jasno su definisani i ciljevi van parketa.

„Ono čemu težimo je da Crvena zvezda bude prvi klub u regionu sa budžetom koji je održiv i zavisi uglavnom od komercijalnih i marketinških aktivnosti kluba, sa minimalnim učešćem javnih stejkholdera. Ponosni smo na činjenicu da smo u sezoni 2019/20 imali 7.000 prodatih sezonskih karata, realizovali niz novih i kreativnih stvari, poboljšali komfor u samoj hali i kreirali sadržaj koji je do sada bio neviđen na ovim prostorima na jednoj sportskoj priredbi (aktivnosti pre utakmica, fan zone, program na poluvremenu, VIP launž program…). Sve te aktivnosti su nešto potpuno novo za navijače u Srbiji, međutim naša najveća pobeda predstavlja činjenica da su one postale nešto što je potpuno očekivano i normalno za utakmice na kojima je Crvena zvezda domaćin u Evroligi“.

Na primer…

„Svaka utakmica u Areni je imala svoj uvodni program i predstavljanje ekipa kroz 3D projekciju na parketu. Odigrali smo 12 utakmica i imali 12 tematski drugačijih programa, što je do sada neviđeno ne samo u regionu, nego i u Evropi“.

Iako publike nema na tribinama „Arene“ i hale „Aleksandar Nikolić“ zbog epidemiološke situacije, navijači su uz voljeni klub.

„Naši navijači su još jednom potvrdili da su najbolji u Evropi. U septembru smo započeli prodaju sezonskih ulaznica, pakete za 10, 20 i 30 utakmica u sezoni 2020/21 (navijači su obezbeđeni, tako da ono što ne budu iskoristili u tekućoj sezoni, prenosi se na sledeću). Gotovo 2.000 njih je obnovilo sezonske ulaznice. Osećamo njihovu energiju na svakom koraku, mnogo znači ekipi, ali i treneru. Navijači su jedan od najvažnijih delova naše priče. Oni su inspiracija za našu kampanju za aktuelnu sezonu – crveno-bela DNK i linija života, dve stvari koje najbolje opisuju crveno-belu porodicu. Upravo ta veza između navijača i kluba je nešto po čemu smo prepoznatljivi“.

Za kraj – uvek može bolje:

„Na sve učinjeno smo jako ponosni, ali naš mentalitet smo gradili tako da nikad do kraja nismo zadovoljni sa onim što smo ostvarili. Ne obećavamo previše, trudimo se da uradimo sve što kažemo, a pomeranje granica je naša obaveza“.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar