Dubrovnik
Dubrovnik; Foto: Eric Farrelly / Alamy / Alamy / Profimedia

U Hrvatskoj se ostvaruju upozorenja iskusnih turističkih stručnjaka da će svi oni koji su pohlepno dizali cene u privatnom smeštaju izvući "deblji kraj" ove sezone, piše N1 u Hrvatskoj.

Na terenu se potvrđuje da je počela „rasprodaja“ nepopunjenog smeštaja u „last minute“ akcijama koje idu i do 50 posto, iako su rezervacije tokom jula malo ubrzane u odnosu na maj i juni, piše Poslovni.hr.

„Nadrljale” su i luksuzne vile čiji su gosti odlučili da potroše novac u zemljama gde nisu mogli da idu tokom godina ograničenja putovanja, kao što su Grčka, Španija, Turska i udaljene destinacije.

Situacija nije alarmantna, ali bi mogla da smanji prihode, a na kraju sezone svako mora dobro da razmisli da li da nastavi da se ponaša kao da sledećeg leta nema, rekao je za Poslovni dnevnik na Jadranu Igor Popović, vlasnik Adriagejta, koji upravlja sa 12.000 smeštajnih jedinica.

Rasprodaju je pre nekoliko nedelja najavio Selimir Ognjenović, vlasnik agencije ID Riva koja radi na nemačkom tržištu, a na bum cena istovremeno je upozorio i Boris Žgomba, predsednik Uprave Unilinea.

Pročitajte još:

Neki su iskoristili ovaj optimizam da podignu cene i do 40,50 odsto, a drugi su bili mudriji, pa je privatni smeštaj u proseku u ovu sezonu ušao sa cenama višim za 15 do 20 odsto, opisuje Igor Popović.

Ali kada su stigle vesti o recesiji, potražnja je usporila, posebno za najskuplje opcije. Popović kaže da je u maju i junu zabeleženo oko 20 odsto manje rezervacija.

„Početkom leta najveći problem su bile skupe vile sa bazenima, koje su teško popunjavale ‘rupe’, a cene su snižavale i do 50 odsto u akcijama u poslednji čas. Kada su gosti ovo videli, počeli su da otkazuju rezervacije na Bookingu, jer su ljudi shvatili da mogu da nađu nešto jeftinije“, objašnjava Popović.

Nasumična, dnevna pretraga ponuda stanova širom Jadrana na platformama Booking.com i Airbnb koju je Poslovni.hr sproveo u posljednjih deset dana pokazuje da cijene stanova padaju od 10 do 40 posto, a najveće popuste daju oni s višim cenama, odnosno očigledno onim koje su, iz ugla gostiju, preračunate u odnosu na vrednost koju nude.

Pročitajte još:

Osim toga, primećuju se i otkazi predrezervacija, koje na ovim platformama goste obično ne koštaju ništa do određenog broja dana pre zakazivanja, pa se gosti predomišljaju u poslednjem trenutku. Ovaj trend besplatnog otkazivanja rezervacija razvio se tokom pandemije, jer su uslovi putovanja bili manje predvidljivi, ali je sve češće i rezervacija bez besplatnog otkazivanja skuplja, pa treba biti oprezan i pročitati detalje ponuda.

Zbog svega navedenog, ponuda je svakim danom drugačija, i mogu se „hvatati” bolje cene. Poslovni.hr navodi da je njihova pretraga pokazala da apartmani sa lošijom ocenom gostiju imaju više dostupnih termina, kao i oni novi na tržištu, koji još nemaju ni ocene, što je danas vrlo važan element pretrage obaveštenih turista.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar