Svaka osma žena u Srbiji oboli od raka dojke. Uspeh lečenja ove opake bolesti direktno zavisi od stadijuma u kom se ona otkrije. U više od 90% slučajeva, rak dojke je izlečiv, ukoliko se otkrije i leči na vreme, te je rano dijagnostifikovanje glavni saveznik žena u ovoj borbi. Uprkos tim optimističnim podacima žene retko odlaze na preventivne preglede usled straha, nedovoljne informisanosti, potencijalnih reakcija okruženja ili svakodnevnih obaveza.
Žene su te koje na prvo mesto stavljaju potrebe prijatelja i porodice, dok svoje potrebe stavljaju po strani. Baš zbog toga ih njihovi najdraži podsećaju na to koliko su im važne, kao i koliko je važno da misle na sebe, te im u novoj kampanji za prevenciju raka dojke poručuju: „Pregledaj se! Meni za ljubav“. Širom Beograda, mogu se videti poruke koje svojim voljenim ženama upućuju njihovi partneri, deca, unuci, prijatelji, pa i kućni ljubimci. Specifična po tome što je temi pristupila iz druge perspektive, koja nije ženska, ova kampanja skrenula je pažnju i na značaj podrške koju ženama pružaju njihovi najbliži. Kroz jednostavnu, a efektnu rečenicu, poslata je univerzalna poruka majkama, bakama, partnerkama, da imaju za koga i za šta i za koga da se bore.
Kampanju je pokrenuo Ženski centar Milica, inspirisan pobedničkom idejom konkursa Young Lions Srbija, a iza koje stoje Nevena Petrović i Nikola Mijailović iz kreativne agencije McCann Beograd. Do realizacije pobedničke ideje došlo je u saradnji sa udruženjem za tržišne komunikacije UEPS, Grand kafom, agencijom McCann Beograd i fotografom Nebojšom Babićem. Ovaj projekat pomogli su i Ministarstvo zdravlja Republike Srbije, Institut za javno zdravlje Srbije, kao i agencije UM Beograd, Media House i Two Rivers.
Od raka godišnje u Srbiji oboli više od 4.500 žena, a život izgubi više od 1700 njih. Rak je bolest koja se može desiti svakome, ali izbegavanje pregleda i razgovora o njemu, ne čini da on nestane. Ipak, ohrabrujući podaci o stopi izlečivosti raka dojke mnogo govore o važnosti preventivnih pregleda i ranog otkrivanja bolesti. Cilj ove kampanje je upravo da, pokazujući im za šta se bore, motiviše žene da redovno idu na preventivne preglede, ali i rade samopregled.
Zato žene, uradite samopregled, zakažite ultrazvučni pregled jednom godišnje, a posle 40 dodajte i obavezni mamografski na svake 2 godine, otkrite promenu na vreme. Uradite to sebe radi, uradite to zarad svoje dece i porodice. Uradite to za ljubav, onih koji su vam uvek na prvom mestu u vašim mislima i srcu, oni vas vole i zato vas mole da se pregledate, njima za ljubav. Svi vi koji brinete za drage žene u vašim životima, pružite im podršku i vetar u leđa da svoje zdravlje stave na prvo mesto.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar