Maksi Maxi prodavnica
Maksi prodavnica Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

Koliko puta vam se desilo da ste samo krenuli po hleb i mleko, a vratili se s punim kolicima?

Odlazak u samoposlugu po nekoliko stvari često se završi s puno većim iznosom potrošenog novca nego što je to bilo planirano. Pozicioniranje namirnica ima velike veze sa tim.

Naime, prodavnice mešovite robe imaju mnoštvo pametnih načina da navedu kupce da potroše više novca, piše Mental Floss.

Na primer, nije slučajnost da su skuplji artikli obično na policama tačno u nivou očiju. Takođe, ako ste primetili da se mnoge cene završavaju s 99 – u pitanju je jedan od najstarijih trikova prodavaca.

Planovi supermarketa su takođe strateški i postoji razlog zašto se koji odeljak nalazi na određenom mestu.

Tako je obično prvi na ulazu deo s voćem i povrćem. Šta god da ste planirali da kupite, kada uđete u prodavnicu, teško je propustiti priliku da napunite svoju korpu šarenim voćem i povrćem, koji blistaju od vode koja ih čini posebno svežim. Često prskanje vodom takođe doprinosi i njihovoj težini, a samim tim i većoj ceni.

„Svaki odeljak s proizvodima ima tendenciju da bude teatralno osvetljen, tako da sve izgleda bolje u radnji nego kada to donesete kući. Gotovo svaki supermarket zna da ćete kupovati više, ako mogu da vam nateraju vodu na usta“, rekao je Pako Anderhil, autor knjige Why We Buy: The Science of Shopping, za Chicago Tribune još 2010. godine.

Pročitajte još:

Kako tvrdi Anderhil, a prenosi Večernji list, pekarski deo je obično blizu vrata iz istog razloga. Jer, ako je prva stvar koju ćete da učinite da napunite korpu krastavcima, jabukama i drugim hranljivim opcijama, možda ćete osećati da imate pravo da pokupite nešto manje zdravo za jelo dok dalje prolazite kroz samoposlugu.

Ali, zato ćete za mlečne proizvode obično morati da idete do zadnjeg dela prodavnice, taman da, ako ste došli samo po mleko ili puter, prođete pored svih drugih izazova na svom putu i prisetite se da vam baš treba neki od proizvoda na akciji.

A kad, još nesvesni da ćete potrošiti mnogo više i to na namirnice koje vam baš i nisu neophodne, stanete pred kasu – tu vas dočekaju sitnice koje će vas mamiti dok čekate da dođete na red. Pa šta, kad ste već sve to kupili, čokoladica ili žvake neće napraviti veliku razliku.

***

Bonus video: Anketa gužve ispred beogradskih supermarketa – gužve zbog rata ili straha od nestašica

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar