Bolje obrazovanje i za decu i za nastavnike.
Upravo je završen projekat Finansijska pismenost koji ima za cilj da pomogne učenicima da upoznaju ove pojmove i procese na vreme i u budućnosti budu spremni da odgovorno i pravovremeno upravljaju svojim finansijama.
Pilot projekat je već završen sa školskom godinom, u okviru njega je više od 500 učenika iz 15 srednjih škola različitih profila u 13 gradova širom zemlje, zahvaljujući svojim nastavnicima i mentorima iz kompanija uspešno savladalo osnove finansijske pismenosti.
*
Program je realizovala Grupa za obrazovanje udružena sa šest kompanija iz sektora bankarstva, osiguranja i telekomunikacija, a od jeseni i nove školske godine se nastavlja razvoj novih programa i obuhvatiće još veći broj dece, broj škola, nastavnika i kompanija.
Obuka za nastavnike iz cele zemlje i mentore organizovana je u Nordeusu, kada je napravljen i plan za rad sa đacima, a mnogi mentori su imali priliku da se za to pripreme sa nastavnicima baš iz svojih srednjih škola i da u svoje škole donesu ova vredna znanja.
“Saradnja obrazovanja i privrede je najpouzdaniji i najefikasniji način da dođe do valorizacije naučenog na tržištu rada. U ovom projektu smo otišli i dalje, edukujući učenike o elementima finansijske pismenosti spremamo ih i za profesionalni, ali i za život u opšte. Svi uključeni u program od menadžmenta i zaposlenih u kompanijama do profesora i direktora škola su na svakom koraku dodavali veći zamajac projektu. Veoma smo im zahvalni na otvorenosti i entuzijazmu. Istovremeno, deca su nas oduševila dijapazonom svojih interesovanja,” izjavio je Nebojša Bjelotomić, direktor Inicijative Digitalna Srbija.
Evaluacija programa je pokazala, ne samo njegovu izuzetnu uspešnost, već i jasnu potrebu i veliko interesovanje mladih ljudi da se obrazuju u realnim životnim oblastima koje umnogome doprinose uspehu u budućnosti, a koje često ni mnogo napredniji školski sistemi nisu u mogućnosti da pokriju.
Đake je interesovalo, ne samo da prodube teme koje su pokrivene programom, nego i da prošire svoja znanja u oblastima kao što su investiranje, trgovanje hartijama od vrednosti, kriptovalute i makroekonomija. Ovo govori mnogo o kapacitetima mladih već u srednjoškolskom uzrastu i njihovoj želji za stvaraju za sebe i svoje porodice bolju budućnost.
“Individualno znanje i veštine pojedinca su osnov konkurentnosti celog društva. Radeći na finansijskoj i digitalnoj pismenosti te podstičući preduzetnički duh utičemo na formiranje mladih ljudi koji će kreirati budućnost a ne čekati da se ona desi. Jedan veliki tim je na zaista inovativan način spojio stručnost i resurse privrede i obrazovanja i usmerio ih ka srednjim školama u Srbiji. Neformalni programi ovog tipa doprineće popravljanju kvaliteta života pojedinca ali i države i celokupnog društva. Dugujemo veliku zahvalnost kompanijama koje su nam se pionirski pridružile i pružile poverenje da ovo treba da uradimo zajedno. Sledeći korak jeste širenje ovog projekta, kako bi što više mladih imalo pristup znanju u ovako značajnim oblastima. Projekat poput ovog, koji nema veliki broj škola ni u državama i društvima znatno višeg standarda, predstavlja veliki pomak kada je reč o nivou obrazovanja i pismenosti naših građana i izuzetno je značajan za generacije koje dolaze,” izjavio je Darko Radičanin direktor Dostignuća mladih u Srbiji.
Rezultati pilot programa otvorili su put širenju programa na još veči broj škola, nastavnika i kompanija koji donose bolje obrazovanje za više dece u celoj zemlji već od nove školske godine.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar