Ejmi Landino u kolumni za "CNBS" opisala je svoj profesionalni razvojni put i kako je uspela da sa 39 godina zarađuje mesečno oko 17.000 evra mesečno, a da radi samo četiri sata dnevno, bez završenog fakulteta.
Još 2007. godine napustila sam fakultet, uprkos tome što sam dugovala oko 50.000 dolara studenstkog kredita. Verovali ili ne, to je bila najpametnija odluka koju sam donela.
Niko od mojih prijatelja koji su diplomirali nije uspeo da se zaposli. Znala sam da moram da uđem u još veći dug kako bih stigla do diplomiranja, a već sam imala odličnu poziciju kao asistent.
Nije mi bilo prijatno što sam napustila fakultet, pa sam znala da moram da „zagrizem“ na poslu. Onda sam pronašla interesovanje i strast van posla: stvaranje video zapisa, koje je uključivalo zabeležavanje trenutaka i pričanje priča. Bio sam oduševljena kada sam otkrila sajt pod nazivom YouTube na kojem sam besplatno mogla da objavljujem video snimke i delim ih sa prijateljima.
U isto vreme, društvene mreže kao što su Facebook, a zatim i Tvitter su postajale popularne – i shvatio sam da sam jako dobra u smišljanju sadržaja za njih.
Tada nisam imala pojma koliko će ova otkrića promeniti poslovnu igru. Petnaest godina kasnije, moj zabavni hobi je postao moja karijera: omogućava mi da zarađujem oko 18.000 dolara mesečno pasivnog prihoda, prema mojim proračunima na osnovu depozita u poslednjem mesecu, i da radim samo četiri sata dnevno.
Nekoliko godina nakon što sam napustila fakultet, prijatelj mi je rekao da imam sposobnost da razumem video sadržaj i društvene mreže. Predložio mi je da uplovim u profesionalne vode na tom planu.
Bio je to aha trenutak koji je sve promenio. Moji sporedni projekti nisu bili samo zabavni. Učili su me vrednim veštinama koje su bile sve traženije.
To me je navelo da preuzmem strategije koje sam učila o sadržaju i društvenim mrežama i da započnem nekoliko poslova sa strane. U sutšini bila sam „žena za sve“ koja je objavljivala na Fejsbuku i Tviteru za mala preduzeća i pomagala im kako da podignu svest o brendu.
Radila sam uveče i vikendom više od godinu dana pre nego što sam 2010. napustila posao sa punim radnim vremenom da bih sve uložila u svoju agenciju.
Da bih pogurala svoj novi posao, iskoristila sam svoje veštine uređivanja video zapisa kako bih podelila savete i trikove o marketingu na društvenim medijima, uključujući tutorijale, preporuke resursa i strategije sadržaja.
Tokom posebno teškog meseca bez gotovo ikakvih prihoda za agenciju, oldučila sam da isprobam nešto novo: prodam kurs koji podučava preduzeća kako da kreiraju sopstvene video snimke. Postavila sam kurs na svoju skromnu listu e-pošte od nekoliko stotina ljudi, nudeći posebnu cenu pre pokretanja za rane prijave.
To je bio moj prvi susret sa pasivnim prihodom — koliko se sećam, zaradila sam oko 1.000 dolara u jednom danu od jedne e-pošte.
Rana validacija i porast na mom bankovnom računu bio je sav zamah koji mi je bio potreban da napravim sadržaj, koji sam isporučivala putem jednosatnih vebinara uživo jednom nedeljno tokom šest nedelja.
Trebalo mi je oko 30 sati ukupno da napravim i predam kurs. Ali kada je kurs napravljen, postao je lak izvor pasivnog prihoda jer sam počela da ga prodajem na svojoj veb stranici i kanalima društvenih mreža.
Više od decenije kasnije, moj portfolio pasivnog prihoda je značajno evoluirao.
Napravila sam više od 1000 video snimaka o produktivnosti i izgradnji brenda za svoj YouTube kanal. Za svaki od njih mi treba oko sat vremena da se pripremim i još jedan sat da snimim, i mogu da nastavim da zarađujem na neodređeno vreme kroz prihod od reklama.
Na primer, video koji sam postavila u decembru 2020. pod nazivom „Planirajte svoju najbolju godinu ikada! Moj proces postavljanja ciljeva u 7 koraka“ svakog meseca ima sve veći broj pregleda i usmerava ljude da kupe moj planer.
Moja zajednica je počela stalno da traži još sadržaja. Shvatila sam da mi publika govori da želi da kupi knjige sa savetima, pa sam počela da ih pišem.
Počela sam sa, „Vlog kao šef“, zatim „Dobro jutro, dobar život: 5 jednostavnih navika da savladate svoja jutra i nadogradite svoj život.” Nedavno sam objavila „365 dana dobrog jutra, dobrog života: svakodnevna razmišljanja koja će vam pomoći da krenete za životom koji želite“.
Sama sam ih objavila preko Amazonovih platformi za štampanje na zahtev i audio knjiga. Za pisanje svake knjige je trebalo u proseku tri nedelje, nakon čega je usledilo nekoliko meseci dizajna da bi se pripremila za štampanje i formate e-knjiga. Od 2017. godine, ove tri knjige su prodate u oko 40.000 primeraka.
„Dobro jutro, dobar život“ inspirisao je moj prvi neknjiževini proizvod: papirni planer koji pomaže ljudima da pojednostave svoje jutarnje rutine i budu produktivniji. Ovo je donelo prodaju od preko 140.000 dolara.
U proseku, moj lični brend donosi oko 18.000 dolara mesečno pasivnog prihoda između YouTube oglasa, prihoda od partnera, ponuda brendova i knjiga i drugih prodatih proizvoda.
Naučila sam da kada se pojavite u službi drugih, mogu se desiti neverovatne stvari — uključujući zaradu više novca za bolji život.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare