Naredne nedelje, ljubitelji pozorišne umetnosti u srpskoj prestonici biće bogatiji za tri nove predstave koje će premijerno biti izvedene tri dana za redom u Ateljeu 212, Teatru VUK i Beogradskom dramskom pozorištu.
Komedija „Rolerkoster“ Jelene Kajgo u režiji Milice Kralj imaće premijeru 24. marta u 19.30 na sceni „Mira Trailović“.
Ova drama oslikava svet u kome živimo, ponajviše kroz vizuru glavne junakinje, koja se bliži sedamdesetoj godini života i pokušava da održi korak sa ubrzanjem, sa novim pravilima igre, sa savremenim tehnologijama koje se pojave dok se i ne okrenemo. Ona oseća da je ovo vreme i svet polako odbacuju kao iznošen kaput. Njena ćerka i prijatelji se pak bore da održe ritam, da održe svoje brakove, da se adaptiraju, prave kompromise, da plivaju, da ostanu na površini.
Uloge su poverene Dari Džokić, Katarini Marković, Jeleni Petrović, Milici Mihajlović, Petru Mihailoviću i Teodoru Vinčiću. Scenograf je Milica Bajić, kostimograf Selena Orb, a rediteljka Milica Kralj.
Narednog dana, 25. marta u 20 časova u Teatru VUK je prvo izvođenje komada „Femkanje“, po tekstu Jordana Cvetanovića i u režiji Isidore Goncić. Reč je o koprodukciji ovog pozorišta sa Merlinka festivalom a igraju sa Dušan Kaličanin, Zoran Pajić, Mina Sovtić i Jovana Milovanović.
„Femkanje“ tj. izigravanje onoga ko nisam stvarno ja, pokazuje i preispituje lažnu sliku na kojoj se odražavaju ljudi koji nas okružuju u realnom i virtuelnom svetu, objašnjavaju autori. Predstava pokazuje da ti ljudi i taj svet živeći u laži ili nepotpunoj otvorenosti, iskrenosti i istinskoj komunikaciji vremenom poveruju i prihvataju tu izmišljenu realnost kao pravu. Komad upozorava da istina kao i voda uvek pronađe svoj put. A, kada maske padnu i kada se suočimo sa pravim sobom i onim ispred, da li ćemo umeti da živimo? – pita ekipa predstave.
Beogradsko dramsko pozorište i koprodukciji sa Jure Frankom 26. marta u 19 časova na Velikoj sceni „Olivera i Rade Marković“ premijerno izvodi predstavu „Zaljubljeni Šekspir“ po motivima filmskog scenarija Marka Normana i Toma Stoparda, u adaptaciji Li Hol, i režiji Ane Tomović.
„Iako je Šekspir, prerušen u filmskog stvaraoca, ušetao u dvadeset prvi vek preporođen kao savremenik, to ne znači da treba samo da slavimo njegov kultni status već i da zavirimo iza onog što se nazire ispod svih tih naslaga, zastora, interpretativnih velova kojima je zaodenut, uprkos holivudskim (licencnim) miderima kojima je stegnut, naročito ako ga posle skoro četvrtine veka, obrnutim procesom, iz galimatijasa filmskih i drugih obrada (od verodostojnih, preko slobodnih, do radikalno drugačijih) vraćamo izvornom mediju i prvoj ljubavi – pozorištu“, zapisao je dramaturg Periša Perišić.
U predstavi igra impozantna glumačka ekipa – Luka Grbić, Aleksandar Vučković, Andrej Šepetkovski, Miloš Petrović Trojpec, Stanislava Nikolić, Paulina Manov, Dragana Varagić, Marko Gvero, Aleksandar Radojičić, Aleksandar Alač, Marko Todorović, Ljubomir Bulajić, Amar Ćorović, Zoran Đorđević, Aleksandar Jovanović, Stefan Radonjić, Nikola Malbaša, Miloš Lazarov.
Bonus video: Borka Tomović – Uživam kada je uloga dobro napisana