Umetnica Ivana Ivković predstaviće se 17. septembra u Berlinu performansom "Monument: No One Is Lost" u koji će biti uključeno više od 30 izvođača.
Poslednji veliki deo berlinskog muzeja Humboldt Forum otvara 17. septembra istočno krilo, koji će biti obeležen programom i instalacijom Sauer Pover Klubnacht, koju je osmislio kolektiv Slavs and Tatars. U programu će učestvovati brojni vodeći profesionalci iz sveta muzike i umetnosti, a naša umetnica Ivana Ivković predstaviće dvočasovni performans „Monument: No One Is Lost“.
U performansu „Monument: No One Is Lost“ (Spomenik: Bez izgubljenih) umetnica istražuje odnos između ljudskog tela, identiteta i specifičnosti konteksta i arhitekture određenog mesta. Postavlja i pitanje da li ima prostora za nove opcije i izbore koji zavise od pojedinca i kakvi bi oni bili.
Site-specific postavka sa performansom razmatra vezu između prošlosti i budućnosti kroz posledice i pitanje gde smo sada i dokle smo stigli? Učesnici u performansu nisu samo profesionalci a neposrednost i snaga njihovog prisustva presudni su za ovaj umetnički čin zasnovan na direktnom uključivanju iskustava drugih.
Projekat „Monuments“ se nadovezuje i koristi elemente iz poslednja dva rada umetnice Ivane Ivković „Posle vas“ i „In Him we Trust“. Timski rad, koji umetnici ostaje ključan u realizaciji performans projekata, proširen je novim saradnjama i uključivanjem autora iz drugih umetničkih oblasti u stvaralački proces, što za rezultat ima transdisciplinarni izraz u punom formatu i višestrane načine komuniciranja ideje umetničkog rada.
Umetnica Ivana Ivković poznata je po radu koji se razvija kroz dijalog sa ličnim, emocionalnim iskustvima, zasnovanim na preispitivanju ne samo doživljenog, već i onog iz domena imaginarnog, otvarajući time pitanja o složenosti intime kao prostora eksponiranja i skrivanja, deljenja i otkrivanja sopstva i drugosti. Bavi se i pitanjima identiteta i rodnih iskustava kao i dekonstrukcije stereotipa nametnutih uloga. Zamenjujući klasičnu podelu uloga između žena i muškaraca u umetnosti uvodi nago ili poluobnaženo muško telo kao performativni instrument i medijum specifične osetljivosti i senzualnosti unutar orkestriranih scena, tablo vivana. Telo tretira kao simbol, lakmus papir u kom se ogledaju predrasude, tabui i društvena uverenja. Iako često polaze od ljubavnih tema njeni radovi uzimaju u obzir društveni ambijent i kompleksnosti, i angažovani su u pokušaju da se pokaže slojevit odnos pojedinca i sistema u savremenom trenutku.
Ivkovićeva, čiji su radovi deo brojnih kolekcija kod nas i u inostranstvu, izlagala je u Humboldt Forum muzeju u Berlinu, Muzeju savremene umetnosti u Beogradu, Muzeju savremene umetnosti Vojvodine u Novom Sadu, Međunarodnom ženskom bijenalu u Trstu, Istorijskom muzeju Bosne i Hercegovine u Sarajevu, TAF-u u Atini, Narodnom muzeju Crne gore na Cetinju, Hošek galeriji u Berlinu…
Bonus video: Performans ispred Ulusa