Duga lista novih animiranih filmova, od "Chicago Party Aunt" do "Fairfax" i "Arcane", sugeriše da su crtani namenjeni starijoj publici na vrhuncu popularnosti.
Teško je reći kada se to dogodilo, ali negde u poslednjih pet ili više godina, animirani film je toliko ukorenjen u mejnstrimu da su članci koji najavljuju ovaj razvoj kao novo otkriće neizbežno ismevani na mrežama zbog njihove neupućenosti, piše „Gardijan“.
Ponuda animacije sa Istoka postala je preširoka da bi se mogla dijagnostifikovati kao trend ili analizirati kao monolit. Čak i mi koji živimo ispod stena imamo utisak da to više nije domen nindža i drugih borilačkih veština; ono što se nekada smatralo žanrom, rascepilo se u medij, do te mere da bi liste 10 najboljih mogle da se popune isključivo sadržajem o tinejdžerima koji igraju tenis.
U preovlađujućoj količini ponuda u etru krajem ove godine, gledaoci televizije mogu da vide ovu raznolikost preslikanu u eksplozivni svet crtanih za odrasle. Nije bilo tako davno od kada je većina američkih crtanih filmova za publiku koja nisu deca spadala u jednu od dve opšte kategorije: ili Simpsonovi ili neotesano uparivanje maloletničkog formata i sadržaja za odrasle. Omiljena porodica Springfilda iznedrila je dugačak niz naslednika koji su stvarali tradicionalni kućni sitkom sa crtanim potezima, lozom koja uključuje sve od Henka Hila do Pitera Grifina.
Drugi kišobran je pokrivao provokacije koje su uticale na izgled subotnje jutarnje zabave, sve od Saut Parka i neobičnosti Adult Svim-a do jedne šale kao što je s pravom zaboravljena Striperela. Ovaj sektor TV-a je odavno ostavio tu dihotomiju iza sebe, krećući se u plodniju klimu oličenu u različitim opcijama svih tonova i stilova. Kao pojam, „crtani za odrasle“ više ne označava ništa specifično.
Pandemija i kasnija blokada zaustavili su produkciju programiranja uživo, ostavljajući animirane alternative u izrazitoj prednosti. Digitalna umetnička dela i sesije snimanja vokala mogu se raditi u relativnoj samoći. Svaki deo ovog trenda – bilo kroz vizuelnu šminku, tematiku ili produkcijski studio – dolazi sa jasnim prethodnikom koji ilustruje sramotu bogatstva u današnjem pejzažu. Neki svoje znakove uzimaju iz anime, poput Marvelovog Hit-Monkei-a (japanski snežni majmun koji se krvavo sveti tokijskoj jakuzi) ili Netfliksovog Arcane-a (povezivanje League of Legends otkriva pozadinu likova računarske igre). Glatki, hiperkinetički vizuelni senzibilitet koji je ranije oživeo Spajdermen: Into the Spider-Verse potpuno je integrisan u američku kulturnu dijetu.
Drugi crtani filmovi imaju jasniju međusobnu korespondenciju sa svojim inspiracijama, što je očigledan rezultat napora da se ponove uspesi iz prošlosti. Nasuprot toplim i maglovitim vulgarnostima koje je popularizovala Netfliksova Big Mouth došla je do izražaja u Chicago Party Aunt, koja daje oblik popularnom Tviter nalogu u teško opijajućoj, hronično neodgovornoj Dajani dok se povezuje sa svojim gej nećakom Danielom i izvlači ga iz ljuske. Postoji i malo Big Mouth-a u HBO-ovoj komediji Fairfax, u kojoj kvartet klinaca navigira užasnim svetom ulične mode u Los Anđelesu, iako to ima više zajedničkog sa prljavim uličnim pametnjakovićima sada ukinute Animals mreže. U oba slučaja, oni nastavljaju lozu ranih gore pomenutih kalupa South Parka.
Lista opcija se nastavlja i nastavlja, obuhvatajući polarizujuću gej seriju superheroja K-Force, mrtvog dragulja desetogodišnjeg Toma iz Life and Times of Tim , Stiva Dildariana, i sve između. U ovim vremenima procvata, svako može da pronađe svoje preferencije predstavljene u prepunom sadržaju, što je doživotna sklonost karikaturama koje više nisu neobične. Ova najnovija generacija crtanih služila je svojoj gledanosti tako što je sazrevala i širila se u svim pravcima, šaroliko kao i sama publika koja gleda TV.
Bonus video: Bitkoin je zlato 21. veka – koliko ga ima u Srbiji?