Vikao je na mene, udario me je po zadnjici i sejao teror na setu filma, ovim rečima glumica Ana Faris opisala je ponašanje reditelja Ajvana Rajtmana na snimanju ostvarenja "Moja bivša super devojka".
Jedan od američkih sinasta koji je potpisao za života silne popularne komedije, kakve su „Blizanci“, „Policajac iz vrtić“ i „Junior“, a svakako je najpoznatiji po blokbasteru „Isterivači đavola“ (Ghostbusters) na setovima svojih filmova, ako je verovati rečima glumice Ane Faris, maltretirao je ekipe i ponašao se nasilnički.
– Jedno od mojih najgorih iskustava u karijeri desilo se na snimanju filma s Ajvanom Rajtmanom. Pokušavati da snimite komediju dok neko seje teror svuda oko sebe bilo je stravično – požalila se Farisova svojoj koleginici Leni Danam u svom podkast serijalu „Anna Faris Is Unqualified“, preneo je „Dedlajn„.
A pričala je glumica o iskustvu na snimanju filma „Moja bivša super devojka“ iz 2006. godine, u kojem se scenario plete oko Meta Sondersa (igra ga Luk Vilson) koji misli da je konačno našao savršenu devojku – Dženi Džonson (tumači je Uma Turman). Ispostavlja se da, osim što je predivna, ujedno je i superheroj ali i posesivna zbog čega se okreće svojoj koleginici Hani Luis, koju igra Farisova. I ovako se prisetila saradnje s Rajtmanom, koji je preminuo 14. februara u 75. godini:
– Bio je čovek koji se stalno dere, urla… Svakoga dana bi nekoga pokušao da „spusti“, a na prvom danu snimanja bila sam mu meta.
I dok je Danamova te reči prokomentarisala time da je i ranije čula kako je Rajtman bio preke naravi, Ana Faris se požalila da tada, te 2006. godine, nije nikom mogla ništa da kaže o rediteljevom ponašanju, pa čak ni da se sama suprotstavi sineasti.
– Pobogu, bila je to 2006. godina!
Nije tada bilo MeToo pokreta, i glumci, a naročito glumice ćutale su o svemu što bi proživljavale u filmskoj industriji.
– Snimali smo scenu u kojoj sam se popela na merdevine kako bih uzela knjige s police, međutim on me je u jednom trenutku tako jako udario po zadnjici pred čitavom ekipom. Samo sam se gorko zakikotala… Ali, onda sam pogledala okolo i videla da su članovi ekipe bili „u fazonu“: „Čekaj, pa šta možeš da uradiš povodom toga? To je izgledalo čudno“. I ja sam se otrgla od toga, rekavši sama sebi: „Nije to tako bitno, nemoj od toga da praviš problem. Povuci se, Farisova. Kikoći se…“ Ali, osetila sam se tako malom, tako poniženom. Nikada tako nešto ne bi uradio mom muškom kolegi.
I desetak godina nakon ovog neprijatnog iskustva isti taj reditelj, kako je otkrila, poverio se agentu Ane Faris da ju je tada angažovao samo zato što ima „dobre noge“. Ali, opet je sebe razuverila, pokušavši da shvati to kao kompliment, ne kao uvredu:
– Rekla sam sebi: „Čuj, to je jebeno veliki kompliment. Sviđaju mi se moje noge“. Ali, tek onda sam shvatila šta sam sve proživela radeći taj projekat. Ako neko angažuje mog kolegu glumca za glavnu ulogu, to sigurno nije zato što ima dobre noge. I shvatila sam da me je angažovao zbog izgleda, a ne talenta – priznala je Ana Faris, zaključivši da je posle udaranja po zadnjici, dranja, sejanja terora na snimanju filma „Moja bivša super devojka“ ostala „besna, povređena i ponižena“.
Podsetimo, Ajvan Rajtman stoji iza niza hit filmova tokom osamdesetih i devedesetih, uključujući blokbaster „Isterivači duhova“ iz 1984. godine, koji je producirao i režirao. Film je bio okidač za franšizu koja je trajala decenijama, i uključivala i prošlogodišnji blokbaster „Isterivači duhova: Nasleđe“, koji je režirao njegov sin Džejson Rajtman.
Režirao je „Blizance“, „Policajca iz vrtića“ i „Juniora“, i tako uveo Arnolda Švarcenegera u svet komedije, a bio izvršni producent „Državnog zverinjaka“ s Džonom Belušijem i „Pruga“. Takođe, producirao je i hit naslov „Betoven“, „Svemirski basket“…
Bonus video: Gvinet Paltrou