Oglas
Godina 1994. ima argument da bude jedna od najvećih u istoriji muzike: Oasis, Blur, Nas, Hole, Beastie Boys i još mnogi su tada dominirali.
Značajne promene su se dogodile u muzičkom svetu 1994. godine, piše „NME“. Nakon što je smrt Kurta Kobejna uzdrmala planetu početkom godine, grandž je počeo da smanjuje svoj uticaj na ljubitelje muzike, a novi muzički trendovi preuzeli su njegovo mesto, od britpopa do rejva i američkog panka, dok su bendovi poput Oasisa, Beasty Boysa, Soundgardena i mnogi drugi doživeli svoj veliki proboj. Ovo su neki od bitnih albuma koji slave 30 rođendan ove godine.
Green Day – “Dookie”
Green Day su napravili svoj debi za veliku izdavačku kuću sa svojim trećim albumom „Dookie“ 1994. godine, ali nisu izgubili pank oštricu svoja prethodna dva izdanja. Album je nastavio da definiše pop-punk zvuk devedesetih, i sa pesmama poput „Welcome To Paradise“ i „Basket Case“, pomerio je klatno roka daleko od grandža i smestio u poseban podžanr.
Manic Street Preachers – „The Holy Bible“
Poslednji album benda Manic Street Preachers sa gitaristom i tekstopiscem Ričijem Edvardsom bio je takođe jedan od njihovih najboljih. Na pesmama koje čine album „The Holy Bible“, Riči istražuje globalnu politiku, mentalno zdravlje i patnju čovečanstva, uz pomoć svojih kolega iz benda, uz tutnjave panka, post-panka i glema.
Soundgarden – “Superunknown”
Iako je Soundgarden već postojao deceniju pre nego što su objavili svoj četvrti album, tek je sa „Superunknown“ bend doživeo veliki proboj. Album je spojio njihov hard-rok zvuk sa različitim novim uticajima, stvarajući pesme koje su definisale žanr, poput „Black Hole Sun“.
Hole – “Live Through This”
Hole su se usavršili na svom drugom albumu „Live Through This“, o kojem je frontmenka Kortni Lav rekla da želi da šokira slušaoce koji su mislili da bend „nema meku stranu“. Iako su se predstavili sa više melodičnosti, album se i dalje bavio teškim temama, od antielitizma do nasilja nad ženama.
Nick Cave & The Bad Seeds – “Let Love In”
Serija albuma benda sredinom devedesetih, iskreno rečeno, bila je nešto najbolje što ste mogli da dobijete od Nika Kejva. Album „Let Love In“ iz 1994. godine pokrenuo je stvari, predstavljajući zvuk koji će postajati sve teži, intenzivniji, ali, čudno, ubrzo će im doneti dugotrajan komercijalni uspeh. Njegova centralna pesma „Red Right Hand“ nije slučajno odabrana kao muzička tema za britansku gangstersku seriju „Peaky Blinders“.
Blur – “Parklife”
Na svom trećem albumu, Blur su postali pravi konkurenti za krunu Britpopa. Navijački refreni naslovne pesme „Parklife“, zajedno sa nežnošću pesama „This Is A Low“ i „End Of A Century“, predstavljaju bend koji raste i produbljuje svoje mnogobrojne aspekte.
Beastie Boys – “Ill Communication”
Beastie Boys sada mogu da budu sinonim za spajanje hip-hopa sa drugim zvucima poput panka i džeza, ali tek je sa albumom „Ill Communication“ taj eklektični duh zaista postao njihov zaštitni znak. Rezultati su doneli pesme koje su i ogromne i slavne, od tutnjućih urlika pesme „Sabotage“ do flaute u pesmi „Sure Shot“.
The Prodigy – „Music For The Jilted Generation“
U vreme izlaska drugog albuma benda Prodigy, rejv kultura u Velikoj Britaniji bila je predmet pooštrenih mera od strane vlasti. To, međutim, nije sprečilo album „Music For The Jilted Generation“ da postigne izuzetan uspeh, zauzimajući vrhove top-lista u toj zemlji i tako postane zvučna podloga noćnih izlazaka za mnoge tokom 1994. godine.
Portishead – „Dummy“
Nije često da se debitantskom albumu pripisuje zasluga za popularizaciju čitavog žanra, ali se prvi album benda Portishead, ‘Dummy’, često navodi kao iskra koja stoji iza proboja trip-hop-a. Takođe, ovaj album će postati blisko povezan sa Bristolom i zvukom koji izlazi iz tog grada, bacajući ekscentričnu i omamljujuću senku nad gradom.
Oasis – „Definitely Maybe“
Sve u vezi albuma „Definitely Maybe“ bilo je legendarno, od sjajne liste pesama koje su jedna za drugom harale, do njegove naslovnice, intervjua benda o albumu, i njihovih koncerata tokom 1994. godine. Ovaj album je bio jedan od onih koji su igrali veliku ulogu u guranju Britpopa napred i iz senke američkog grandža, postavljajući Oasis kao bend koji će zaista postati supersoničan.
Bonus video: Viagra Boys na Exitu