U Narodnom pozorištu u Beogradu, u nedelju, 4. decembra u 12 časova, na Sceni „Raša Plaović“ biće održana promocija treće knjige Sabranih dela čuvenog profesora glume Predraga Bajčetića.
– Knjiga „Igra“ Predraga Bajčetića je prva koja govori o sistemu glume, o pedagoškom radu, i prva je od nekoliko narednih koja će se baviti tom temom. Upravo zbog toga vlada veliko interesovanje, jer će glumci koji su bili njegovi studenti moći da se podsete ali i da saznaju nešto više o programu koji je on sistematizovao tokom nekliko decenija pedagoškog rada. Dugo mo svi na to štivo čekali, posebno oni koji se bave tim poslom na dramskim fakultetima jer se u knjiizi, između ostalog, nalaze i opisi raznih vežbi, koje su bile deo programa prve godine studija glume – rekao je za Nova.rs glumac Nenad Hadži Maričić, koji je bio student u poslednjoj Bajčetićevoj klasi, član je ansambla nacionalnog teatra i predaje glumu na Fakultetu savremenih umetnosti.
Predrag Bajčetić (1934 – 2018) završio režiju u klasi Huga Klajna na Akademiji za pozorišnu umetnost u Beogradu. Bio je redovni profesor glume na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Iza sebe je ostavio mnoga dela, ali možda njegov najveći doprinos jeste što je kao profesor glume od 1956. do 2001. izveo na scenu generacije poznatih glumaca koji sebe zovu „Bajčini svedoci“.
Među tih više od 300 njegovih studenata su Petar Božović, Voja Brajović, Svetlana Bojković, Gorica Popović, Tanja Bošković, Zlata Numanagić, Ljiljana Dragutinović, Radmila Živković, Jelica Sretenović, Milan Štrljić, Branko Jerinić, Miralem Zupčević,Vladica Milosavljević, Mladen Andrejević, Slobodan Beštić, Elizabeta Đorevska, Nikola Kojo, Nenad Jezdić, Katarina Žutić, Ana Sofrenović, Sloboda Mićalović, Katarina Radivojević, Bojane Maljević…
O pedagoškom radu Predrag Bajčetić je govorio:
„Prvi zadatak pedagoga glume je da stvori uslove koji omogućavaju razvoj talenta, gladi za komunikacijom i želje za glumom. To nije moguće ako postoji strah, ako nema poverenja između pedagoga i studenta glume. Pedagogija glume je prijateljska pomoć. Treba razumeti i osetiti vibracije studenta, bol od napetosti postojanja na sceni i pokušaja da se pokrene i preskoči prepreka. Student glume ne može da nauči glumu već samo da razvije ono što već ima u sebi. Tako pedagog glume pomaže talentovanim mladim glumcima da porastu i iznenade publiku“.
Bonus video: Petar Božović na promociji svoje monografije