U knjizi “The Masters” Džan Vener je objavio i obradio intervjue s kako kaže “filozofima roka” Bonom Voksom, Bobom Dilanom, Mikom Džegerom, Brusom Springstinom, Pitom Tauzendom, i pokojnim Džonom Lenonom i Džerijem Garsiom.
U uvodu knjige je napisao da žene i crni umetnici nisu bili u njegovom duhu vremena. Suočio se s pitanjima o tome u intervjuu za „Njujork tajms“ i utvrdio da to nije bio “nameran odabir”, prenosi „Ravno do dna“.
“Bilo je nekako intuitivno tokom godina; jednostavno je tako ispalo zajedno. Ljudi su morali da zadovolje nekoliko kriterijuma, ali to je bio samo moj lični interes i ljubav prema njima. Što se tiče žena, jednostavno nijedna nije bila dovoljno artikulisana na tom intelektualnom nivou”, rekao je Vener.
Novinar je uzvratio pitanjem: “Hoćete reći da Džoni Mičel nije dovoljno artikulisana na intelektualnom nivou?”
Vener je odgovorio: “Nije da one nisu kreativne genijalke. Nije da su neartikulisane, iako, znali bi da ste krenuli duboko da razgovarate s Grejs Slik ili Dženis Džoplin. Znate, Džoni nije bila filozof rokenrola. Nije, po mom mišljenju, zadovoljila taj test. Ni po svom radu, ni po drugim intervjuima koje je dala. Ljudi koje sam intervjuisao bili su svojevrsni filozofi roka. Od crnih umetnika — znate, Stivi Vonder, genije, zar ne? Pretpostavljam da kada koristite tako široku reč kao što je “majstori”, greška je u upotrebi te reči. Možda Marvin Gej? Mislim, jednostavno se nisu artikulisali na tom nivou.”
On dodaje da je to njegovo iskustvo jer je čitao njihove intervjue i slušao njihovu muziku.
„Mislim, pogledajte o čemu je Pit Tauzend pisao, ili Džeger, ili bilo ko od njih. Bile su to duboke stvari o određenoj generaciji, određenom duhu i određenom stavu o rokenrolu. Nije da drugi nisu, ali ovi su bili oni koji su to stvarno mogli artikulisati.”
Bonus video: Dečji hor na Exitu izveo EKV pesmu „Zemlja“