Foto: Armando Brown / Zuma Press / Profimedia

Hju Hefner je pokrenuo magazin "Plejboj" pre 70 godina i nastavio da gradi taj brend zahvaljujući bezbrojnim ženama predstavlјenim na njegovim stranicama, a čija su lepota i performanse pojačane ženske seksualnosti zabavlјale čitaoce generacijama.

Brend „Plejboj“ se, međutim, menja da bi održao korak sa svetom nakon pojave inicijative #MeToo, navodi CNN.

Hefner je preminuo mesec dana pre nego što su se 2017. pojavile optužbe protiv filmskog producenta Harvija Vajnstina, dajući zamah pokretu #MeToo.

Poslednjih godina, mnogi su ponovo procenjivali Hefnerovo nasleđe i odnose sa ženama.

Foto: JEP News / Alamy / Profimedia

Dokumentarni serijal „The Secrets of Playboy“ iz 2022, koji je emitovan na Kanalu 4 u Velikoj Britaniji, detalјno je optužio Hefnera za seksualne malverzacije od strane nekoliko bivših devojaka, uklјučujući manekenku Sondru Teodor i Holi Medison.

Odnos Hefnera i „Plejboja“ sa ženama bio je komplikovan. Plejboj je bio rani pristalica prava na abortus, a ponekad je bio rani zagovornik inkluzivnosti, na primer, sa transrodnim modelom, Karolin „Tula“ Košei, u izdanju iz juna 1981.

Ali većina žena predstavlјenih u „Plejboju“ uklapala se u uski standard lepote – mršave, bele, sposobne i plavuše.

U međuvremenu, Hefnerov lični odnos sa njegovim mnogo mlađim devojkama navodno je pratio obrasce kontrole i emocionalnog zlostavlјanja, kako je to opisala njegova bivša devojka Holi Medison u svojim memoarima iz 2015.

Hefnerova smrt značila je da je izbegao obračun sa #MeToo pokretom. „Plejboj“ je, međutim, reagovao, izdavši saopštenje u kojem je potvrdio podršku ženama koje se pojavlјuju u „Tajnama Plejboja“ i nazvao Hefnerove postupke „odvratnim“.

Hju Hefner Foto: EPA/JASON SZENES

U saopštenju se navodi da brend više nije povezan sa porodicom Hefner i da će se fokusirati na aspekte nasleđa kompanije koji su u skladu sa vrednostima seksualne pozitivnosti i slobodnog izražavanja.

Danas je „Plejboj“ veoma drugačija kompanija od one koju je Hefner pokrenuo pre skoro 70 godina. Akcijama u kompaniji se javno trguje, dok 40 odsto upravnog odbora čine žene.

Moglo bi se zaključiti i da se njen moto promenio iz „Zabava za muškarce“ u „Zadovolјstvo za sve“, navidi CNN.

Bonus video: TOP 5 domaćih glumaca koji su uspeli u inostranstvu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar