Hju Hefner je pokrenuo magazin "Plejboj" pre 70 godina i nastavio da gradi taj brend zahvaljujući bezbrojnim ženama predstavlјenim na njegovim stranicama, a čija su lepota i performanse pojačane ženske seksualnosti zabavlјale čitaoce generacijama.
Brend „Plejboj“ se, međutim, menja da bi održao korak sa svetom nakon pojave inicijative #MeToo, navodi CNN.
Hefner je preminuo mesec dana pre nego što su se 2017. pojavile optužbe protiv filmskog producenta Harvija Vajnstina, dajući zamah pokretu #MeToo.
Poslednjih godina, mnogi su ponovo procenjivali Hefnerovo nasleđe i odnose sa ženama.
Dokumentarni serijal „The Secrets of Playboy“ iz 2022, koji je emitovan na Kanalu 4 u Velikoj Britaniji, detalјno je optužio Hefnera za seksualne malverzacije od strane nekoliko bivših devojaka, uklјučujući manekenku Sondru Teodor i Holi Medison.
Odnos Hefnera i „Plejboja“ sa ženama bio je komplikovan. Plejboj je bio rani pristalica prava na abortus, a ponekad je bio rani zagovornik inkluzivnosti, na primer, sa transrodnim modelom, Karolin „Tula“ Košei, u izdanju iz juna 1981.
Ali većina žena predstavlјenih u „Plejboju“ uklapala se u uski standard lepote – mršave, bele, sposobne i plavuše.
U međuvremenu, Hefnerov lični odnos sa njegovim mnogo mlađim devojkama navodno je pratio obrasce kontrole i emocionalnog zlostavlјanja, kako je to opisala njegova bivša devojka Holi Medison u svojim memoarima iz 2015.
Hefnerova smrt značila je da je izbegao obračun sa #MeToo pokretom. „Plejboj“ je, međutim, reagovao, izdavši saopštenje u kojem je potvrdio podršku ženama koje se pojavlјuju u „Tajnama Plejboja“ i nazvao Hefnerove postupke „odvratnim“.
U saopštenju se navodi da brend više nije povezan sa porodicom Hefner i da će se fokusirati na aspekte nasleđa kompanije koji su u skladu sa vrednostima seksualne pozitivnosti i slobodnog izražavanja.
Danas je „Plejboj“ veoma drugačija kompanija od one koju je Hefner pokrenuo pre skoro 70 godina. Akcijama u kompaniji se javno trguje, dok 40 odsto upravnog odbora čine žene.
Moglo bi se zaključiti i da se njen moto promenio iz „Zabava za muškarce“ u „Zadovolјstvo za sve“, navidi CNN.
Bonus video: TOP 5 domaćih glumaca koji su uspeli u inostranstvu