Marija Rakočević Foto:privatna arhiva/NIKOLA MILJKOVIC

Na dvanaestom Hartefaktovom konkursu za najbolji savremeni angažovani celovečernji dramski tekst na srpskom, hrvatskom, bosanskom, slovenačkom, makedonskom ili crnogorskom jeziku, pobedila je Marija Rakočević iz Kragujevca sa komadom „Žena veže rep".

Odluku je doneo žiri u sastavu Dubravka Vrgoč, Molina Udovički Fotez i Biljana Srbljanović, a u obrazloženju su istakli.

Predsednica žirija Dubravka Vrgoč u obrazloženju je istakala:

– Ono što izdvaja dramski tekst „Žena veže rep“ od ostalih koji su pristigli na konkurs, nije samo tema diskriminacije i nasilja nad ženama u savremenom svetu, već i njegova otvorena dramska forma koja dopušta najrazličitija scenska iščitavanja i učitavanja. Inovativnost ovog dramskog rukopisa je u njegovoj koncepcijskoj provokativnosti, dok s druge strane ovaj tekst upravo zbog svog direktnog dijaloga sa svetom u kojem žene još uvek traže svoje ravnopravno mesto, čitaoca ne ostavlja ravnodušnim. Jer, bolna tema o kojoj autorka ove drame govori po mnogo čemu savremena, nažalost je prepoznatljiva i na ovim našim prostorima.

„Radnici umiru pevajući“ Olge Dimitrijević Foto: Hartefakt arhiva

Žiri posebno izdvaja i sledeće tekstove: „Migrantkinje“ – Aleksandre Glovacki, „Jurija Gagarina 69 ili Kad Zlo udari“- Sare Radojković, „Devet dana“ Hane Konsa, „Zendaya ima devet života“ – Anite Čeko, a zanimljivo je da su svih pet izdvojenih drama napisale žene.

Svečana dodela, scensko čitanje i razgovor sa dobinicom, biće održano u januaru u HF Kući.

Pravo na učešće u konkursu imali su samo originalni, do sada neobjavljivani i neizvođeni radovi. Učešće na konkursu kao i do sada je bilo anonimno i pod šiframa, prijave su dostavljane samo elektronskim putem, popunjavanjem formulara koji se može pronaći na Hartefaktovom sajtu, isključivo pod šifrom, uz navođenje naziva drame zbog anonimnosti konkursa. Osnovni kriterijumi prilikom odlučivanja žirija su bili umetnička vrednost i društvena angažovanost.

Hartefaktov konkurs je do sada prepoznao brojne autore čiji su pobednički tekstovi ostvarili veliki uspeh na pozorišnim scenama: „Radnici umiru pevajući“ Olge Dimitrijević, „Prst“ Doruntine Bashe, „Šta je ona kriva nije ništa ona kriva“ Vesne Perić, „Probudi me kada završim“ Mirze Skenderagića, „Ovaj će biti drugačiji” Staše Bajac, „Muškatle mogu preživeti sve” Ive Brdar, „Poslednji afterparti” Dina Pešuta, „Bordel Eden” Benjamina Bajramovića, „Prozor” Katarine Nikolić, „Otkup mlijeka“ Davora Špišića…

Bonus video: Premijera „Čuvara foromule“ u Parizu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare