Balša Đogo Foto: Zoran Lončarević/Nova.rs

Iz Asocijacije filmskih reditelja Srbije, nakon poziva članovima da ne prihvataju angažman na filmu "Košare" dok se ne razreši spor između producenata i reditelja Balše Đoga, saopštili su da će tražiti od Filmskog centra Srbije da budu aktivno uključeni u proces medijacije pokrenut u ovoj ustanovi da bi neslaganja dve strane zbog kog je snimanje obustavljeno bila prevaziđena.

„Asocijacija filmskih reditelja Srbije izražava veliko nezadovoljstvo izjavama producenata filma ‘Košare’ koji navode da je zamena reditelja na projektu ‘normalna stvar’. Posebno je neprimerena njihova izjava: ‘Normalno je da u odredenom momentu, ako se desi neko neslaganje, i reditelj ne želi da ispuni naloge produkcije, dode do razlaza. Takvi su i ugovori, gde stoji da je neophodno da rediteij ispunjava naloge produkcije, čiji je film ili serija projekat i koja je našla novac. Želimo da upoznamo javnost sa činjenicom da producent nije ‘našao novac’, već da je dobio državna sredstva, novac poreskih obveznika koji dodeljuje Filmski centar Srbije na svojim konkursima, a na osnovu kvaliteta projekta, scenarija i velikim delom reputacije reditelja navedenog u konkursnoj prijavi. Zato je nedopustivo da se reditelj posle dobijanja novca od FCS-a otpušta zato što ‘ne želi da ispunjava naloge produkcije'“, saopšteno je iz ove organizacije.

Za njih niko nikad nije čuo u filmskom svetu: Producenti „Košara“ Vladan Anđelković, Nemanja Mićić i Vladimir Lučić iz Telekoma, Foto: Zoran Lončarević/Nova.rs

U Asocijaciji navode i da „komisija FCS-a koja dodeljuje sredstva veoma uzima u obzir ko je reditelj i na tome velikim delom bazira svoju odluku da se sredstva dodele ili ne“.

„Ime reditelja Balše Đoga je i jedino lično ime na predlogu konkursne komisije i odluci Upravnog Odbora FCS o dodeli sredstava projektu ‘Košare’. Želimo da naglasimo da našeg kolegu Balšu Đoga i njegov rad poznajemo već 25 godina, dok smo za producente Nemanju Mićića i Vladana Anđelkovića prvi put čuli sada, a njihov dosadašnji producentski rad nam je potpuno nepoznat“, ističe se u saopštenju.

Tražiće, napominju iz Asocijacije, aktivniju ulogu u celom sporu između producenata i svog člana.

„Asocijacija reditelja sa pažnjom i zabrinutošću prati razvoj spora. Kao organizacija kojoj je jedan od glavnih ciljeva zaštita autorskih i moralnih prava svojih članova tražiće od Filmskog centra Srbije da bude aktivno uključena i obaveštavana o daljem razvoj medijacije i da ima uvid u spor između člana naše Asocijacije Balše Đoga i producenata filma ‘Košare'“, napominje se u saopštenju.

U saopštenju se podseća i da je „Upravni odbor Asocijacije filmskih reditelja Srbije još 20. avgusta 2020. uputio poziv članstvu, kolegama rediteljima, da ne prihvataju angažman na ovom projektu sve dok se ne završi zvanična medijacija Filmskog centra Srbije“, da se uzdrže od direktnog mešanja u spor i „ne prihvataju angažman u pomenutom projektu kako bi se na svaki način izbegao nelojalan kolegijalni odnos prema našem članu Balši Đogu“.

Saopštenja Asocijacije filmskih reditelja i, nešto ranije, Udruženja scenarista Srbije usledila su nakon što su predstavnici Filmskog centra Srbije i Ministarstva kulture posredovali u razgovorima između producenata „Košara“ i Đoga, u pokušaju da se prevaziđu nesporazumi među njima zbog kojih je obustavljeno snimanje.

Ceo „slučaj Košare“ otvoren je nakon što je Đogu, kako je rekao ranije, „stigao ultimativni zahtev da promeni scenario i da ga u toj meri učini ‘lakšim’ da mogu da se snime i serija i film za četiri-pet dana po epizodi“. Producenti iz kuće „Omega Production“ na to su odgovorili da su odlučili da prekinu saradnju sa Đogom, nakon čega su razmirice i uzajamne optužbe u medijima eskalirale.

Zbog svega toga, Filmski centar Srbije organizovao je medijaciju, a prvi pokušaj pomirenja je propao, pošto je na sastanak upao Hasan Omerović Tarzan u uniformi, inače penzionisani pripadnik Vojske Srbije.

Nakon novog sastanka, održanog u tajnosti, iz Filmskog centra Srbije saopšteno je da „scenario za film ‘Košare’ Đorđa Milosavljevića, za koji je produkcijska kuća ‘Omega Production’ dobila novac na konkursu Filmskog centra Srbije nije menjan, a utvrđeno je i da neslaganje između producenata i reditelja Balše Đoga postoji oko obaveza koje je on trebalo da ispuni u vezi sa rokovima i dinamikom snimanja“. Obe strane dobile su rok da razmisle o modelima nastavka saradnje na medijaciji, ali konačnog razrešenja još nema.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar