Iako je kampanja za beogradske izbore u punom jeku, kandidat SNS Aleksandar Šapić kao da je odlučio "da se ne meša", te da ne učestvuje aktivno u kampanji. Da li po savetu stručnjaka za marketing ili ličnom osećaju, tek - sasvim je jasno da Šapića nema ni s građanima, ni u TV duelima s protivkandidatima.
Metro, Marinkova bara, izmeštanje Železničke stanice, spomenik Stefanu Nemanji i gužve u Beogradu – samo su neke od tema koje su se do sada iskristalisale kao suštinske pred izbore, o kojima mišljenje daju svi kandidati za prvog čoveka prestonice.
Međutim, o svemu tome teško da ćete čuti mišljenje kandidata SNS za gradonačelnika Beograda Aleksandra Šapića. Čija god da je to odluka, Šapića nema u agencijskim najavama za predizborne aktivnosti, pa tako novinari nezavisnih medija (a ni oni od SNS zavisni) nisu u prilici da mu postave bilo kakva suvisla pitanja.
Kako Nova.rs saznaje, razlog za ovako neobičnu kampanju leži u dvostrukom strahu čelnih ljudi vodeće partije u zemlji.
„Šapić je poznat kao neko ko ima kratak fitilj, što je demonstrirao u više navrata u komunikaciji sa sedmom silom. Naprednjaci su svesni da njegov ispad ili gaf dvadesetak dana pred izbore može skupo da ih košta. Takođe, čelnici SNS strahuju od nekog novog Šapićevog lapsusa u rangu čuvene „Nambije“, pa je to još jedan razlog da ga drže podalje od mikrofona i diktafona novinara“, može se čuti nezvanično od naprednjaka.
Umesto javnih pres konferencija ili TV duela s protivkandidatima iz ostalih stranaka, Šapić u tišini obilazi beogradske opštine, a onda njegov PR tim pošalje šturo saopštenje. Jedna od takvih „akcija“ bio je odlazak na Adu Ciganliju, odakle je Šapić poručio da će izmestiti golf terene.
„Ne može 20, 30, ili 50 ljudi koji vole da igraju golf i koji su imali tapiju na korišćenje ovog prostora godinama, da zauzima jednu trećinu Ade i ugrožava interes više stotina hiljada ljudi koji dolaze tokom čitave godine”, poručio je Šapić, a preneli njegovi propagandisti.
Kao što vidite na ovom snimku (koji ima 120 pregleda na Jutjubu za dva dana), Šapić je okružen stranačkim pristalicama i aktivistima, pozdravlja se s ljudima, ali novinara da mu postave neko pitanje nigde nema.
Čelnik opštine Novi Beograd i visoki funkcioner SNS opredelio se, dakle, da uglavnom komunicira putem saopštenja, a događaji se ni ne najavljuju ranije kako bi novinari, a onda i javnost saznali šta o planovima za svoj grad misli nekadašnji vaterpolista.
Da li je ova odluka onih koji se pitaju u SNS (tačnije, onog jedinog koji se pita u SNS) da je ovo dobar put da Šapić osvoji srca građana od Grocke do Surčina, videćemo 3. aprila.
Tek, prema istraživanju Nove srpske političke, 44 odsto ispitanika podržava promenu vlasti u Beogradu, dok 38,5 odsto njih smatra da je bolje da posle izbora ostane sadašnja vlast.
Đorđe Vukadinović, rukovodilac istraživanja, kaže da SNS sa SPS i Šapićem danas ima istu podršku kao što je SNS sama imala pre četiri godine, kao i da bi 14,9 odsto Beograđana glasalo za opoziciju, ali da još uvek ne znaju konkretno za koga. On je istakao da bi glasanje ovih 14,9 odsto birača odsto moglo bitno da utiče na rezultate izbora u Beogradu.
S druge strane, istraživanje agencije Stata.rs koje je objavio naš portal, govori da bi stranke u vlasti u Beogradu imale ukupno 29,3 odsto podrške, a da bi drugo mesto zauzela “Ujedinjena Srbija” sa ukupno 28,2 odsto podrške.
A za sve one koji se pitaju kako je i zašto Aleksandar Šapić „mandžurijski kandidat SNS“, evo definicije tog pojma:
„Mandžurijski kandidat (engleski: Manchurian Candidate) je kolokvijalni/metaforički izraz za „krticu“ ili agenta spavača koji je ubačen u organizaciju ili zajednicu s ciljem špijuniranja, sabotaže i neke druge subverzivne aktivnosti koje on sam uopšte nije svestan, odnosno za koju je programiran pranjem mozga, hipnozom i na slične načine“.
BONUS VIDEO: 24 minuta: Beogradski izbori – tužibaba Šapić i mali imitator Vesić
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare