"Sami školski programi trenutno nisu ni nalik onim koji bi to mogli da omoguće, ni nastavnicima ni deci. Neophodno je redefinisati ih i smanjiti opterećenje učenika", saopštila je Biljana Stojković, kandidatkinja za predsednicu Srbije ispred koalicije "Moramo".
Ona je u saopštenju navela da kao redovna profesorka na Biološkom fakultetu, o stanju u našem obrazovnom sistemu govori iz “prve ruke”.
„Slušam kako svi govore o reformama, a šta je ono što je njihov krajnji cilj? Cilj moraju da budu zadovoljan nastavnik i uspešan učenik, koji su temelj svakog društva. Zadovoljan nastavnik je naravno nastavnik, odnosno učitelj i profesor, kom je vraćen ugled, visoko poštovano mesto u zajednici, koji dostojanstveno živi od svog rada. Uspešan učenik, pored toga što posle završene škole barata znanjem koje ume i da upotrebi, u koje je siguran, koje mu otvara vrata i pruža sigurnost, on je takođe emotivno osposobljen za dalji život, sa njim se razgovaralo, njegove emocije su tretirane kao planska tema, njemu su jasno predstavljane i približavane razlike među ljudima, a odlasci u prirodu su mu deo nastavnog plana“, rekla je Stojković.
Ona je istakla da sami školski programi trenutno nisu ni nalik onim koji bi to mogli da omoguće, ni nastavnicima ni deci.
„Neophodno je redefinisati ih i smanjiti opterećenje učenika. Reformom nastavnih planova smanjiće se broj predmeta i broj časova u toku nedelje – na taj način će učenici biti rasterećeni viška nepotrebnog gradiva i otvoriće im se mogućnosti za nove pristupe učenju, za odlaske u prirodu, pozorišta, izučavanje veština komunikacija, prepoznavanje osećanja, itd. Obrazovanje mora da se decentralizuje, da bi moglo da se adaptira u odnosu na lokalne sredine, a škole da postanu mesta za celodnevno učenje, vannastavne i sportske aktivnosti kakve naša deca i zaslužuju. Moramo da omogućimo našim učenicima da se školuju kao njihovi vršnjaci u Evropi i na Zapadu“, saopštila je Biljana Stojković.
BONUS VIDEO Biljana Stojković predala predsedničku kandidaturu
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare