Grupa kineskih tehnoloških giganata, uključujući "Alibabu", "Tensent" i "ByteDance" (koji je vlasnik TikToka), dostavila je regulatoru uvid u algoritme, koji društvene mreže obično smatraju poslovnom tajnom, budući da su ključne za njihov uspeh.
Algoritmi određuju šta korisnici vide na društvenim mrežama i kojim redosledom i kompanije ih strogo čuvaju. Američki tehnološki divovi „Meta“ i „Alfabet“ uspeli su da im osiguraju status poslovne tajne, napominje Bi-Bi-Si.
Kineska uprava za sajber prostor (CAC) objavila je listu sa opisima 30 algoritama i planira da je ubuduće redovno objavljuje kako bi suzbila zloupotrebu podataka, stoji u saopštenju.
Na spisku su i algoritmi kompanije za digitalnu trgovinu „Taobao“, čiji je vlasnik „Alibaba“.
Taobaov algoritam “preporučuje korisnicima proizvode ili usluge na osnovu njihovog digitalnog otiska i podataka o pretraživanju”, stoji u dokumentu.
Algoritam koji je razvio „ByteDance“ za kinesku verziju TikToka navodno meri interese korisnika na osnovu klikova, komentara i lajkova.
„ByteDance“ nije želeo da komentariše objavu algoritama, a „Alibaba“ i „Tencent“ nisu odmah na upit Bi-Bi-Sija za komentar.
Kina je usvojila nove propise za algoritme u martu, prema kojima korisnici mogu da odbiju takvo praćenje aktivnosti, a kompanije moraju da registriruju algoritme pri CAC ako mogu da utiču na javno mnjenje ili mobilizuju društvo, podseća Bi-Bi-Si.
***
***
Pratite nas i na mrežama: