Iako se do sada dešavalo da proizvod koji kupite preko interneta ne bude ni iz bliza onakav kakav je u oglasu, sada bi to trebalo da se dešava u manjoj meri. Evropski parlament izglasao je „Akt o digitalnim uslugama“ koji predviđa dodatnu zaštitu potrošača na internetu i uvodi zabranu manipulativnih oglasa.
Fejsbuk ili Gugl sada će morati da provere sve prodavce na svojoj platformi, kako bi garantovali za proizvode koji se preko njih prodaju. Posebno značajno je to što će svoje algoritme koji određuju sadržaj koji se prikazuje korisnicima morati da učine transparentnijim.
Od internet platformi se zahteva da prestanu da vas prate, odnosno prikupljaju i obrađuju vaše podatke uz pomoć takozvanih „kolačića“. Njih ćete moći jednostavno da odbijete ili isključite i nastavite da pregledate tu stranicu bez ikakvih ograničenja.
Usvajanjem ovog akta, Evropska Unija je korak bliže usvajanju zakonskih regulativa kojima će velike platforme kao što su Fejsbuk ili Gugl biti u obavezi da označe ili uklone štetne i protivzakonite sadržaje.
Internet platforme imaće odgovornost za sadržaj koji se na njima objavljuje i moraće da reaguju odmah po prijavi korisnika, po hitnom postupku, posebno kada se radi o govoru mržnje i dezinformacijama.
Međutim, kako se ne bi neselektivno brisao sadržaj sa interneta, uvedene su i dodatne mere zaštite slobode izražavanja i drugih prava.
Ali ovo je samo jedan od koraka ka regulisanju internet tržišta, koje u Evropskom Parlamentu nazivaju „Divljim Zapadom“. Tek predstoje dalji pregovori o tome sa Evropskim Savetom i Evropskom Komisijom, pa se konačna odluka ne očekuje pre 2024. godine.
****
BONUS VIDEO: Roditeljska kontrola jedini je put ka sigurnom odrastanju na internet
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare