Netfliks ubrzava svoj prodor u svet video igrica sa planovima da udvostruči svoj katalog ponude do kraja godine.
Od prošlog novembra, kompanija je predstavila igre kao način da zadrži angažovanje korisnika na platformi. Igre su dostupne samo pretplatnicima, ali moraju da se preuzmu kao zasebne aplikacije.
Igre su dosad preuzete ukupno 23,3 miliona puta i prosečno 1,7 miliona korisnika dnevno, prema „Apptopia“, kompaniji za analizu aplikacija. To je manje od 1% od 221 miliona Netfliksovih pretplatnika.
Važnost igara za Netfliksovu ukupnu strategiju je porasla poslednjih meseci, jer se kompanija suočava sa sve intenzivnijom konkurencijom. U drugom tromesečju, Netfliks je izgubio skoro milion pretplatnika, nakon što je izgubio 200.000 pretplatnika tokom prvog tromesečja — prvi pad pretplatnika u poslednjoj deceniji.
U prošlogodišnjem pismu akcionarima, Netfliks je rekao da su „Epic Games“ i „TikTok“ trenutno njegovi najveći rivali.
„Jedna od mnogih prednosti Netfliksa u sprovođenju strategije je mogućnost da se angažuje nakon što se emisija prvi put pojavi na platformi“ rekao je analitičar Prosek Partners Tom Forte.
Ipak, glavni operativni direktor Netfliksa Greg Peters rekao je prošle godine da je kompanija bila „mnogo meseci i godina u procesu učenja kako igre mogu da zadrže korisnike na usluzi“, prenosi CNBC.
Trenutni katalog kompanije od 24 igre pokriva različite žanrove i Netfliks emisije, kao što je „Stranger Things: 1984“. Nekoliko je napravljeno po uzoru na popularne kartaške igre, kao što su „Mahjong Solitaire“ i „Exploding Kittens“.
Katalog će do kraja godine narasti na 50 igara, uključujući „Queen’s Gambit Chess“, zasnovan na hit seriji Netfliks, prema predstavniku kompanije.
Netfliks je bio oprezan u pogledu toga kako planira da video igrice učini ključnim delom strategije kompanije, a ne samo sporednim hobijem.
„Još uvek namerno prećutkujemo stvari jer još uvek učimo, eksperimentišemo i pokušavamo da shvatimo koje stvari će zaista imati odjeka kod naših članova, koje igre ljudi žele da igraju“, Leanne Loombe, šef Netfliksa spoljne igre, rečeno je tokom panela na Tribeka filmskom festivalu u junu.
Netfliks je ranije ove godine nagovestio da će licencirati intelektualnu svojinu za svoje nove dodatke za igre.
„Otvoreni smo za licenciranje, pristup velikom IP-u igrica koji će ljudi prepoznati“, rekao je Peters u januaru. „I mislim da ćete videti nešto od toga u narednoj godini“.
Netfliks je privukao spoljne programere za svoj trenutni katalog, ali je i kupio tri studija za razvoj video igara u protekloj godini. Sve to doprinosi rastućim investicijama. Netfliks nije otkrio koliko troši na razvoj svog segmenta video igara, ali napori su intenzivni. Akvizicija finskog razvojnog gejming studija „Next Games“ koštala je striming giganta oko 72 miliona dolara.
Do sada, brojke preuzimanja za Netfliks igre su daleko ispod vodećih mobilnih igara — Subway Surfers, Roblok i Roblox i Among Us, za nekoliko — od kojih svaka ima više od 100 miliona preuzimanja, prema Apptopia. Ipak, preuzimanja su polako rasla od maja, nakon trenda pada koji je počeo u decembru.
„Moramo da zadovoljimo naše članove tako što ćemo imati apsolutno najbolje u kategoriji“, rekao je izvršni direktor Netfliksa Reed Hastings u januaru. „Moramo da budemo odlični u tome. Nema smisla samo biti u tome.“
***
***
Pratite nas i na mrežama: