Oglas
Iako je budućnost Tvitera neizvesna, Meta se bacila na pokušaj da izgradi sledeću veliku platformu za mikroblogovanje. Očekuje se da će nova aplikacija kompanije u čijem su vlasništvu Instagram i Fejsbuk biti lansirana ovog leta, navodi se u elektronskoj poruci koja je podeljena sa odabranom grupom kreatora, a u koju je uvid imao Tek kranč.
Nova aplikacija zasnovana na tekstu biće nezavisna, ali će biti delimično integrisana u Instagram.
Korisnici će zadržati Instagram verifikaciju, a svi njihovi pratioci će dobiti obaveštenje da ih prate na platformi koja će tek dobiti zvanično ime.
Nova platforma zasnovana na tekstu biće decentralizovana i interoperabilna sa Mastodonom, koji je izgrađen na ActivityPub protokolu.
Ne propustite
Meta želi da uključi javne i poznate ličnosti u dobijanje ranog pristupa – sportiste, glumce, producente, voditelje emisija i komičare.
U belešci upućenoj kreatorima sadržaja, Meta je priznala da su Mastodon, Bluesky i druge aplikacije imale prednost u trci za izgradnju sledećeg Tvitera.
Ali kompanija je istakla da je njena prednost u tome što ima pristup milijardama korisnika preko svoje porodice aplikacija, Instagrama, Fejsbuka, Vocapa i Mesindžera.
Nova decentralizovana aplikacija nosi kodni naziv P92 ili Barselona.
Based on a (somewhat blurry) example I got, Meta’s new app looks a lot like Twitter.
So, could this take over all the Twitter screenshots we’ve been seeing on the Feed lately? Maybe.
It’s impossible to predict how audiences will respond but this could be an alternative. pic.twitter.com/xgQa1kUjCl
— Lia Haberman (@liahaberman) May 19, 2023
„Istražujemo samostalnu decentralizovanu društvenu mrežu za deljenje tekstualnih ažuriranja. Verujemo da postoji prilika za poseban prostor gde kreatori i javne ličnosti mogu blagovremeno da dele novosti o svojim interesovanjima“, nevela je kompanija Marka Zakerberga za Manikotrol.
Prema rečima Lije Haberman, autorke biltena koji se bavi društvenim medijima, aplikacija će koristiti iste smernice zajednice kao Instagram.
Korisnici će moći da se prijave sa Instagram akreditivima, a biće prenete i neke bezbednosne funkcije kakve su dvofaktorska autentifikacija i prijavljivanje neželjene pošte.
Njeni izvori su je obavestili i da će tekstualni postovi biti dužine do 500 karaktera, a korisnici će moći da postavljaju fotografije, linkove i video-zapise dužine do pet minuta.
Kao i Tviter i druge konkurentske aplikacije, postojaće fid gde će moći da se lajkuje, komentariše ili ponovo šeruje sadržaj.
Met Navara, konsultant za društvene medije, objavio je da će nova platforma biti lansirana ovog leta.
Meta je odbila da komentariše te navode, ali nije osporila njihovu tačnost.
Tržište je zrelo za nove alternative Tviteru, navodi Tek kranč, uz ocenu da bi nakon prelaska na mnoštvo platformi, neki korisnici mogli biti pomalo umorni od otvaranja još jednog novog naloga.
Kao i svaka velika kompanija, i Meta je imala razne aplikacije koje nisu zaživele.
U poslednjih nekoliko godina, izbacila je na tržište proizvode kao što su anonimna aplikacija za tinejdžere tbh, Super – aplikacija nalik Kameu, aplikaciju za parove Tuned, društvenu mrežu Kampus, fokusiranu na studente, servis za video-upoznavanje Sparked.
***
BONUS VIDEO: Društvene mreže utiču kao narkotici – treba li napraviti detoks?