Foto: Shutterstock

Generacija Z (rođeni između 1995. i 2010. godine) sve više koristi internet, ali se broj tinejdžera na Fejsbuku ubrzano smanjuje, pokazalo je istraživanje američkog istraživačkog centra „Pew“.

Istraživanje je ustanovilo da 32 odsto tinejdžera između 13 i 17 godina koristi Fejsbuk, dok podaci prethodnog istraživanja iz 2014. i 2015. godine pokazuju da ih je tada bilo 71 odsto.

Autorka sadržaja Žul Terpak za „Tekranč“ kaže da tinejdžeri jednostavno ne pronalaze vrednost u Fejsbuku.

Pročitajte još

„Sada postoji više od pet društvenih platformi koje se mogu beskonačno pregledati. Zbog vremena i razuma, ljudi moraju eliminisati platforme u kojima ne prepoznaju nikakvu vrednost.“, izjavila je Terpak.

Ona smatra da Fejsbuk, koji tinejdžeri često povezuju sa svojim roditeljima, ima malo toga da ponudi Generaciji Z.

„Kultura koju neguje prosečan korisnik Fejsbuka daleko je od onoga što danas privlači Gen Z populaciju na neku platformu i često zrači energijom spama“, kaže ona.

Čak i 2013. godine, kada je 77 odsto onlajn tinejdžera koristilo Fejsbuk, mladi korisnici su imali negativan stav prema platformi.

Većina mladih vidi Fejsbuk kao mesto za ljude u četrdesetim i pedesetim. Mladi ljudi smatraju da je sadržaj dosadan, obmanjujući i negativan„, navodi se u internom dokumentu Fejsbuka iz 2013. godine.

„Pew“ u tom istraživanju navodi da je Fejsbuk tada još uvek bio duboko integrisan u svakodnevni život tinejdžera, ali se na njega ponekad gleda kao na pomoć i obavezu, a ne kao uzbudljivu platformu koju tinejdžeri mogu smatrati svojom.“

Čak i u tom istraživanju, starom devet godina, je navedeno da tinejdžeri pokazuju više entuzijazma za druge platforme, iako ih ne koriste koliko Fejsbuk. Taj trend je ostao konstantan, a nove generacije koje se pridružuju društvenim mrežama gotovo potpuno napuštaju Fejsbuk.

Facebook, Fejsbuk, društvene mreže, društvena mreža, ikonica, IT
Foto: Shutterstock/Tero Vesalainen

Novi podaci „Pewa“ su u skladu s internim izveštajima Fejsbuka.

Prema dostupnim dokumentima, broj tinejdžera na Fejsbuku je pao za 13 odsto od 2019. do 2021. godine, a procenjuje se da će pasti za još 45 odsto u naredne dve godine. Ukupno gledano, korisnici Fejsbuka stagniraju, ali pad u ključnoj demografskoj grupi je loša vest za društvenu mrežu i njeno poslovanje s oglasima koje joj donosi najveće prihode.

Instagram ne ide nikuda

Iako su tinejdžeri umorni od Fejsbuka, od Instagrama ipak ne odustaju tako lako. Iako je i on platforma u vlasništvu „Mete“, oko 62 odsto tinejdžera koristi Instagram, što je povećanje sa 52 odsto u istraživanju obavljenom u 2014. i 2015. godini.

TikTok nije ni postojao u vreme posednjeg istraživanja, a sada ga koristi 67 odsto američkih tinejdžera. Oko 95 posto mladih kažu da koriste Jutjub, mnogi samo zbog gledanja videa, ali ne i kao mesto za povezivanje s drugima.

Možda vas zanima

TikTok je trenutno iznad Instagrama i Snapchata, koje koristi 62, odnosno 59 odsto američkih tinejdžera. Zbog toga ga starije platforme žele iskopirati.

Ipak, tinejdžeri su svesni da im korišćenje društvenih mreža ne pruža društvenu povezanost kojoj su se nadali. Oko 36 posto tinejdžera smatra da provode previše vremena na društvenim mrežama, dok samo 8 odsto tinejdžera smatra da ne koriste dovoljno društvene mreže.

Oni koji smatraju da je Generacija Z zavisna od mobilnih telefona, varaju se. Oko 45 odsto tinejdžera tvrdi da se lako može odreći društvenih mreža.

***

BONUS VIDEO: Fejsbuk, Instagram i Vocap: Pali i živci i akcije

***

Pratite nas i na mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

Google News

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare