Majkrosoft je najavio da kupuje giganta video igara „Activision Blizzard“ u ugovoru vrednom 68,7 milijardi dolara.
„Activision“ je najpoznatiji po svojim popularnim naslovima „Call of Duty“ i „Candy Crush“.
Majkrosoft je postao sve agresivniji u kupovini razvojnih studija igara poslednjih godina.
Nakon kupovine „Minecraft“ za 2,5 milijarde američkih dolara, kupili su „Bathesda“ razvojni studio za 7,5 milijarde američkih dolara. A kupovina „Activisiona“ je največa akvizicija do sada.
Iz Majkrosofta dodaju da se radi o gotovinskom ugovoru koji kompaniji daje pravo svojine i resursa za razvoj igara „Call of Duty“, „World of Warcraft“ i „Candy Crush“.
Ugovor o kupovini je u skladu sa Majkrosoftovom dugoročnom vizijom o izgradnji virtuelnog sveta. Kompanija na taj način pokušava da se takmiči sa Metom (nekada Fejsbuk) u izgradnji Metaverzuma.
Danas virtuelnim svetovima dominiraju igre, ali se veruje da će u budućnosti metaverzum zameniti mnoge tradicionalne društvene aktivnosti kao i aktivnosti na društvenim mrežama.
Satja Nadela, izvršni direktor Majkrosofta, je još prošle godine istakao vrednost Metaverzuma rekavši – „Kada razmišljamo o tome šta sve metavezum može biti u budućnosti, verujemo da neće postojati samo jedan centralni metaverzum.“ Nadela vidi budućnost u tome da će mnogi studiji za razvoj softvera moći da prave različite virtuelne svetove, umesto da jedna kompanija kontroliše većinu aktivnosti.
BONUS VIDEO: Mark Cukerberg i predstavljanje Metaversa