Apple je zvanično otvorio svoju internet prodavnicu za delove i samouslužnu popravku nakon što je pokret „Right to repair“ izvršio pritisak na američke regulatore da potrošačima omoguće veću kontrolu nad kupljenim proizvodima.
Iz kompanije navode da će podržati oko 200 delova i alata za popravku, a neki od najbitnijih su zamena ekrana, baterije i kamere.
U programu za sada postoji ograničenje oko uređaja koji se mogu popravljati kod kuće. U saopštenju piše da podrška stiže za iPhone 12, iPhone 13 i iPhone SE treće generacija, kao i za sve uređaje koji u budućnosti budu predstavljeni.
Delovi i cene delova su identični onima koji se mogu naći u ovlašćenim Apple servisima.
Novi samouslužni servis je prvenstveno najavljen u decembru, a kasnije ove godine programu se pridružuju delovi i alati za popravku Mac računara.
Program je za sada dostupan samo u Sjedinjenim Američki Državama, ali se planira širenje i na ostale delove sveta, počevši od Evrope.
Korisnici će imati i mogućnost iznajmljivanja alata za popravku po ceni od 49 dolara uz besplatnu dostavu.
Ipak, Apple upozorava da je „poseta sertifikovanom Apple servisu najsigurniji i najpouzdaniji način za popravku“.
Zagovornici prava na popravku su godinama unazad zahtevali od kompanija da obezbede širi pristup delovima za popravku i priručnicima, kako kupci ne bi bili usmereni samo na ovlašćene servise.
***
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare