Start/stop sistemi na automobilima su odavno deo serijske opreme. Konstantna gašenja motora kad stanete s vozilom štede gorivo i smanjuju emisije CO2. Međutim, posebno tokom zimskih meseci ovaj sistem često neće isključiti motor kada ste se, recimo, zaustavili na semaforu. Zašto je tako?
Ako je hladno, a vi ste uključili električne potrošače, svetla, grejač zadnjeg stakla, klima-uređaj ili brisače, kompjuter može da proceni da je uključivanje start/stop sistema opasno za akumulator vozila i neće isključiti motor. Kompjuteru je prioritet da akumulator ima dovoljno energije za pokretanje motora. Dakle, onemogućuje start/stop u slučaju da je baterija toliko ispražnjena da se motor neće ponovno pokrenuti. Inače, akumulator koji podržava start/stop sistem obezbeđuje i do 500.000 ciklusa „paljenja“ i gašenja motora, prenosi N1.
Ovaj sistem neće intervenisati kada je motor hladan. Kompjuter zna da je motor najefikasniji kada je potpuno zagrejan i zato će održavati motor u radu dok ne postigne optimalnu temperaturu. Na vašoj instrument-tabli pojaviće se crveni simbol start/stop sistema (slovo A okruženo linijom sa strelicom) ili neka druga poruka da sistem ne radi, odnosno da ne isključuje motor.
Start/stop neće raditi ni kada je odabran stepen prenosa za vožnju unazad, kada je aktivna pomoć pri parkiranju, kao i kada krećete na uzbrdici. Ne radi ni kada je otvoren poklopac motora ili kada otkopčate sigurnosni pojas, navodi Revija HAK.
Bonus video: Kome ne trebaju prave zimske gume