Motori sa tri cilindra su često bili na meti kritika, pre svega zbog neprirodnog osećaja i čudnog zvuka. Ipak, iako su se mnogi pokazali lošije od agregata sa jednim cilindrom više, postoje trocilindraši koji su dokazali svoj kvalitet tokom godina.
Tokom poslednjih nekoliko godina motori su postajali sve manji. „Downsizing“ se pretvorio u elektrifikaciju i sada ne samo da je smanjena zapremina, već sve češće možemo da vidimo motore sa svega tri cilindra, koji su nekada i osnova hibridnog pogona. Zbog toga predstavljamo nekoliko interesantnih polovnih automobila koje pokreću trocilindraši.
Ford Focus
Ford Focus je bio jedan od pionira u tom smislu sa svojim asortimanom EcoBoost motora, prisutnih već u trećoj generaciji kompaktnog automobila. Tokom vremena dok je bio u prodaji, a to je bilo oko jedne decenije, nisu zabeleženi poznati veliki problemi sa ovom vrstom benzinskih motora.
Takođe, ovaj automobil je pristupačan jer se na tržištu polovnih vozila mogu naći pristojni primeri za manje od 5.000 evra.
Seat Ibiza
Ibizu poslednje generacije poznajemo već više od pet godina, što je sasvim dovoljno vremena da se ukažu sve prednosti i mane. Pouzdanost je možda glavni kvalitet ovog modela, a to važi i za mehaničku ponudu, gde nalazimo 1.0 TSI trocilindarski motor.
Ovaj VW motor ima oko 100 KS i savršeno odgovara ovom gradskom automobilu. Pored toga, tokom vožnje se ne osećaju vibracije kao posledica „nedostatka“ jednog cilindra – daleko od toga. Takođe, potrošnja goriva je još jedna prednost, a cena ispod 10.000 evra znači da je ovaj model i pristupačan.
Toyota Yaris
Toyota Yaris je jedan od najštedljivijih automobila na tržištu zahvaljujući svom tradicionalnom hibridnom pogonu. Ali deo tog posla obavlja trocilindarski benzinski motor zapremine 1,5 litara koji razvija 92 KS.
Ukupno hibridni Yaris ima nešto više od 115 KS koji ga pokreću sa velikom lakoćom i sa prosečnom potrošnjom od 4 l/100 km. Vrlo je uglađen pri vožnji i budući da se radi o najnovijoj generaciji, može biti skuplji od mnogih alternativa na ovoj listi, ali ga još uvek možete pronaći za oko 20.000 evra.
Peugeot 308
Nova generacija Peugeota 308 izazvala je veliku pažnju zbog elegantnog dizajna i pouzdanosti svog prethodnika. Taj prethodnik bio je drastična promena u odnosu na automobil kojeg je on nasledio, a jedan od glavnih razloga bila je njegova mehanika. Od svih motora najviše je iznenadio 1.2 PureTech.
Porodica motora koja je i danas aktuelna, tada je izazvala veliku pažnju zbog dobrih performansi svojih tri cilindra. Imao je oko 100 KS i trenutno ga možete pronaći za otprilike 7.000 ili 8.000 evra.
Honda Civic
Honda Civic oduvek je bila jedan od velikih referenci u C segmentu na polju dinamike, ali je od prethodne do sadašnje generacije napravila ozbiljan napredak u tom pogledu. Takođe, poseduje dizajn koji nikog ne ostavlja ravnodušnim, a prtljažnik mu je najveći u segmentu, sa kapacitetom od skoro 500 litara.
Ponuda njegovih motora je spektakularna, od najjačeg Type R-a, do najosnovnijeg turbobenzinskog trocilindraša od 125 KS koji ide mnogo bolje nego što biste očekivali. Pored toga, veoma je efikasan. Kako prenosi Auto Klub, na tržištu polovnih automobila počinje od 16.000 evra.
Škoda Octavia
Poslednji na listi zanimljivih polovnih trocilindraša je Škoda Octavia. To je najprostranije vozilo na ovoj listi, a još više u svom Combi karavanskom izdanju, sa prtljažnikom većim od 600 litara.
Osim toga, reč je o automobilu sa nekoliko godina iza sebe, a sa motorom 1.0 TSI sa 115 KS odličan je izbor za potrebe većine kupaca. Naravno, jedan je od najskupljih, s obzirom da mu se cena kreće oko 15.000 evra. Ali to su najopremljeniji modeli sa najmanje pređenih kilometara.
Bonus video: Zamislite, i žene psuju – Nema blagih komentara na Peugeot 308