Danas je u toku novinarski dan na sajmu automobila u Minhenu koji se za posetioce otvara sutra. Tako su svi učesnici ove manifestacije danas za medije zvanično otkrili svoje novitete, a jedna od važnih premijera je novi Renault Megane. Reč je o krosoveru na struju koji i te kako liči na koncept prikazan ranije ove godine, i dolazi sa dometom od gotovo 500 km.
Renault Megane E-Tech dugačak je 4,2, širok 1,7 i visok 1,5 metara, a deli CMF-EV platformu i pogone sa Nissanovim e-krosoverom Ariya.
Iako sveukupno nema nikakve veze sa prethodnim Meganom, novi E-Tech svakako donosi neke sličnosti. Tako su farovi u C obliku, ali sa malim dizajnerskim trikom u dnu dnevnog svetla. Prednji deo krasi novi Renault znak koji asocira na stil iz davnih sedamdesetih godina prošlog veka.
Sa strane se ističu veliki točkovi koji mogu biti od 18 do 20 inča, kao i prvi put za Renault – ručke na vratima na izvlačenje. Pozadi je novi Megane dobio 3D LED svetla koja se prostiru čitavom širinom vozila.
Iako je novi krosover povezan sa standardnim Meganom, zapravo je od njega kraći. Ovde su točkovi pomereni maksimalno ka prepustima, što je doprinelo da međuosovinsko rastojanje bude veće za 20 mm, odnosno iznosi 2.700 mm. To znači da putnici u kabini imaju puno mesta, pogotovo kada znamo i da je pod potpuno ravan.
Megane E-Tech dolazi u dve verzije – sa elektromotorom snage 130 i 220 KS, kao i sa baterijom od 40 i 60 kW. Domet iznosi 300, odnosno 470 km u varijanti sa jačom baterijom. Vreme punjenja je 30 minuta, a kapacitet vuče 900 kg.
Ubrzanje do 100 km ovog čak 1.6 tona teškog krosovera iznosi 7,4 sekunde, dok je najveća brzina 160 km/h.
Masa vozila je bila razlog da Renault odluči da novi Megane nudi sa pogonom napred, a sve kako bi uštedeli svaki kilogram.
Koristi najtanju bateriju na tržištu (svega 110 mm) koja je montirana u pod vozila, a doprinosi i tome da težište bude niže.
U kabini dominiraju OpenR ekrani – tu je 12,3-inčna instrument-tabla, kao i multimedijalni sistem jednakih dimenzija.
Top verzije dolaze sa kožnim enterijerom, dok su ostale opremljene 100 odsto recikliranim materijalima. Zapremina prtljažnika iznosi 440 litara.
Novitet stiže na tržište sledeće godine, a jedan od glavnih rivala biće mu Peugeot e-2008. Cena još nije zvanično objavljena, ali se pretpostavlja da će kretati u rangu VW ID.3 modela, što znači oko 35.000 evra.
Bonus video: Električni superautomobili na jednom mestu
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare