Nakon što je Tesla značajno smanjila cene Modela 3 i Modela Y u Evropi i Americi, usledio je i Ford sa sniženjima za električni Mustang Mach-E, a sada se i nemački gigant oglasio na ovu temu.
Tesla je 2023. godinu započela sa ozbiljnim sniženjima njihova dva najpristupačnija modela, na nekim tržištima čak i do 20%. Nedavno smo saznali da ih i Ford prati sa smanjenjem cene električnog Mustanga Mach-E, ali Volkswagen Grupa navodno nema planove da prati ovaj trend.
VW Grupa širom sveta prodaje veliki broj električnih modela različitih brendova. Upravo zahvaljujući svom ogromnom globalnom prisustvu, ozbiljnom procesu razvoja i proizvodnje, kao i velikim investicijama i napredovanju na polju električnih automobila, nemački gigant je jedan od nekolicine proizvođača koji imaju za cilj da skinu Teslu sa prvog mesta na globalnom tržištu vozila na struju u bliskoj budućnosti.
Kada se sve to uzme u obzir, ima smisla izjava izvršnog direktora VW Grupe Olivera Blumea, koji je u intervjuu za nemački list izjavio da smanjenje cena nije u planu.
„Imamo jasnu strategiju određivanja cena i fokusiramo se na pouzdanost. Verujemo u snagu naših proizvoda i brendova“, izjavio je Blume.
Prema njegovim rečima, da bi Volkswagen Grupa postala globalni lider na polju električnih automobila, moraju da rastu, ali i da istovremeno ostanu profitabilni. Pored toga, već se pokazalo na mnogim tržištima da čak i ako su električna vozila VW Grupe jeftinija, prodaja Tesle je uspešnija.
Bez obzira na Tesline iznenadne i značajne popuste, neki brendovi jednostavno neće moći da uđu u ovaj „cenovni rat“. Renault navodno isto tako ne planira da smanji cene svojih električnih automobila, pre svega zbog dosadašnjih vlasnika koji bi izgubili na vrednosti svojih vozila.
„Ako smanjite prodajne cene za 10 procenata ili više u roku od nedelju dana, to utiče na vrednost polovnih primeraka i šteti postojećim kupcima. Ono na šta mi računamo je stabilnost. Ali može se predvideti da će cene električnih vozila biti pod lupom u skorijoj budućnosti“, izjavio je jedan od direktora Renaulta, Fabrice Cambolive.
Porsche, koji je deo VW Grupe, mogao bi čak da poveća cene svojih električnih automobila za 6 procenata. Portparol nemačke kompanije je primetio da se promene cena obično dešavaju na početku nove modelske godine, što je nepisano pravilo koje Tesla očigledno ne poštuje.
Bonus video: Šumadija, Porsche i 5.200 konjskih snaga u jednom danu